Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pravednost učitelja kao čimbenik uspješnosti nastave

Marko Jurčić orcid id orcid.org/0000-0002-9592-5473 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Irena Klasnić ; Osnovna škola Jurja Habdelića, Velika Gorica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 450 Kb

str. 25-44

preuzimanja: 854

citiraj


Sažetak

Učitelji su ključan i nezamjenjiv subjekt odgojno-obrazovnog procesa. Suvremena škola pretpostavlja da učitelj posjeduje kompetencije koje će mu omogućiti snalaženje u promjenjivim vremenima i novonastalim uvjetima. Kompetentnost suvremenoga učitelja danas objedinjuje brojne višedimenzionalne stručnosti i
općeljudske kvalitete. Dobroga učitelja, među ostalim kvalitetama, karakterizira i pravednost. Koncept pravednosti i pravde sve više se spominje, kako u društvu tako i u odgojno-obrazovnim institucijama. Ovim radom ispitala se učenička percepcija pravednosti učitelja. Nezavisne varijable bile su dob, spol i vrsta škole (gradska ili prigradska). Istraživanjem je obuhvaćeno 1167 učenika šestih i osmih razreda iz 13 osnovnih škola. Na temelju dobivenih rezultata utvrđeno je postojanje statistički značajne razlike u procjeni pravednosti učitelja prema dobi učenika, spolu i vrsti škole koju pohađaju. Od učitelja se očekuje uvažavanje dobnih i spolnih razlika te vrste škole (gradska ili prigradska) da bi se ostvarila pravednost, kako u razmišljanju tako i u djelovanju.

Ključne riječi

dob; gradske i prigradske škole; kompetencije; spol

Hrčak ID:

143871

URI

https://hrcak.srce.hr/143871

Datum izdavanja:

17.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.517 *