Stručni rad
Odnos samopoštovanja i socijalnog statusa kod učenika nižih razreda osnovne škole
Tena Velki
orcid.org/0000-0002-9529-8959
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Lara Cakić
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Ivana Oblačić
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost samopoštovanja i sociometrijskog statusa kod učenika četvrtoga razreda osnovne škole. U istraživanju se koristio dorađeni Coopersmithov upitnik samopoštovanja koji autor definira kao samoevaluaciju kojom pojedinac odražava stav prihvaćanja ili neprihvaćanja sebe, te sociometrijski postupak. Istraživanje je provedeno s učenicima četvrtih razreda osnovne škole. Uzorak je činilo 50 učenika (26 dječaka i 24 djevojčice). Nalaz istraživanja pokazao je da postoji statistički značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i sociometrijskog statusa učenika te između samopoštovanja i indeksa sviđanja prihvaćenosti u razredu). Također, nalaz pokazuje da dječaci imaju više samopoštovanje od djevojčica.
Ključne riječi
osnovnoškolci; prijateljstvo; slika o sebi; sociometrijski status
Hrčak ID:
143873
URI
Datum izdavanja:
17.7.2015.
Posjeta: 4.160 *