Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Odnos samopoštovanja i socijalnog statusa kod učenika nižih razreda osnovne škole

Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Lara Cakić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Ivana Oblačić


Puni tekst: hrvatski pdf 296 Kb

str. 153-172

preuzimanja: 2.157

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati povezanost samopoštovanja i sociometrijskog statusa kod učenika četvrtoga razreda osnovne škole. U istraživanju se koristio dorađeni Coopersmithov upitnik samopoštovanja koji autor definira kao samoevaluaciju kojom pojedinac odražava stav prihvaćanja ili neprihvaćanja sebe, te sociometrijski postupak. Istraživanje je provedeno s učenicima četvrtih razreda osnovne škole. Uzorak je činilo 50 učenika (26 dječaka i 24 djevojčice). Nalaz istraživanja pokazao je da postoji statistički značajna pozitivna povezanost između samopoštovanja i sociometrijskog statusa učenika te između samopoštovanja i indeksa sviđanja prihvaćenosti u razredu). Također, nalaz pokazuje da dječaci imaju više samopoštovanje od djevojčica.

Ključne riječi

osnovnoškolci; prijateljstvo; slika o sebi; sociometrijski status

Hrčak ID:

143873

URI

https://hrcak.srce.hr/143873

Datum izdavanja:

17.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.160 *