Oeconomica Jadertina, Vol. 5 No. 1, 2015.
Prethodno priopćenje
Potrošnja egzotičnog voća i povrća na području grada Zadra
Antonijo Galić
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Bruno Gauta
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Lidija Halilović
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Ivan Jadreško
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Suzana Kardum
; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Sažetak
Potrošači u Hrvatskoj tek odnedavno imaju priliku kupiti egzotično voće i povrće. Do sada se ponuda ograničavala samo na već poznate vrste koje se desetljećima nalaze na policama, a te se vrste uglavnom mogu uzgojiti i u našim krajevima (osim banana, ananasa i nekoliko vrsta citrusa). Potražnja za egzotičnim voćem i povrćem i njegov uzgoj u zapadnoj Europi sve su veći, a takav trend dolazi i u Hrvatsku. U istraživanju koje je provedeno za područje grada Zadra ispituje se povezanost zainteresiranosti za kupnju egzotičnog voća/povrća s upoznatosti s proizvodom, točnom definicijom proizvoda i najznačajnijom karakteristikom kiwana/batata. Rezultati istraživanja regresijskom analizom pokazuju da sve tri nezavisne varijable statistički značajno predviđaju kupnju i kiwana i batata. Upotrebom klaster analize identificirana su tri segmenta potrošača s obzirom na njihove demografske karakteristike. Detaljnija analiza ovih skupina mogla bi budućim istraživačima poslužiti u svrhu segmentiranja tržišta i određivanja marketinškog pristupa svakom od segmenata.
Ključne riječi
egzotično voće; egzotično povrće; potrošnja; kiwano; batat; klaster analiza
Hrčak ID:
146891
URI
Datum izdavanja:
9.10.2015.
Posjeta: 2.281 *