Tehnički vjesnik, Vol. 22 No. 6, 2015.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20150416093602
Simulacija mjerenja kvalitete usluge primjenom modeliranja pomoću agenata
Biserka Runje
orcid.org/0000-0002-7786-0864
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Ivana Lučića 1, 10000 Zagreb, Croatia
Elizabeta Krstić Vukelja
orcid.org/0000-0002-6838-8537
; Stomatološka poliklinika Zagreb, Ul. Ivana Perkovca 3, 10000 Zagreb, Croatia
Josip Stepanić
orcid.org/0000-0003-0674-9883
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Ivana Lučića 1, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Razina kvalitete, što ju postiže tvrtka koja pruža usluge, kompleksne je dinamike. Zahtjevno je optimiranje performansi tvrtke, u stvarnoj, nekarakteriziranoj okolini. U ovom radu doprinosi se navedenom optimiranju primjenom modeliranja pomoću agenata primijenjenog na performanse tvrtke koja pruža usluge. Skup elemenata i relacija, koje predstavljaju strukture takove tvrtke, je opisan i obrazložen. Dodatno, neki elementi koji se javljaju u stvarnosti nisu uključeni u model što je također obrazloženo. Parametri modela podijeljeni su u dvije grupe. Prvu grupu čine parametri što opisuju interakcije između tvrtke i njene okoline, a drugu grupu parametri koji opisuju interakcije između elemenata tvrtke. Interakcije su predstavljene pomoću vremenski ovisne informacijske entropije. Kvaliteta rada tvrtke povezana je s iznosima pripadnih informacijskih entropija. Relativno jednostavni model temeljen na agentima omogućava pouzdano reprezentiranje niza uočenih djelovanja tvrtki koje pružaju usluge.
Ključne riječi
informacijska entropija; mjerenje kvalitete; model temeljen na agentima; tvrtka koja pruža usluge
Hrčak ID:
149389
URI
Datum izdavanja:
14.12.2015.
Posjeta: 2.246 *