Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Palladio i Dioklecijanova palača: renesansni arhitektonski crteži splitskog sklopa

Jasenka Gudelj ; Odsjek za povijest umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu
Petar Strunje ; Odsjek za povijest umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 2.195 Kb

str. 127-140

preuzimanja: 1.571

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju crteži splitske rezidencije cara Dioklecijana koji su svojevremeno pripadali renesansnom arhitektu Andrei Palladiju, a jedini su poznati renesansni crteži najvažnije kasnoantičke građevine na istočnoj obali Jadrana, danas u zbirkama Royal Institute of British Architects u Londonu i vojvode od Cavendisha u Chatsworthu. Podrobna ispitivanja tehnike, papira i rukopisa te duktusa crteža potvrdila su dosadašnje mišljenje dijela kritike da je tlocrt careva mauzoleja djelo nepoznatog autora obogaćen kasnijim Palladijevim skicama te da je prikaz portala crtan istom rukom. Oba su nastala najvjerojatnije u Vicenzi u trećoj četvrtini 16. stoljeća. Tlocrt palače načinio je na temelju nekog ranijeg predloška sam Palladio. Neka verzija tlocrta palače koji kopira vicentinski arhitekt vjerojatno je ostala u Splitu te je u 18. stoljeću postala predloškom grafičkih prikaza Palače koje objavljuje Daniele Farlati (koji ne preuzima prikaze izravno od Johanna Fischera von Erlacha, kako se do sada smatralo).

Ključne riječi

Andrea Palladio; Dioklecijanova palača; Split; arhitektonski crteži

Hrčak ID:

149678

URI

https://hrcak.srce.hr/149678

Datum izdavanja:

18.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.753 *