Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.24.3.04
Važnost ciljeva dostignuća i stavova o obrazovanju u objašnjenju samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri kod adolescenata
Andreja Bubić
orcid.org/0000-0002-9122-9809
; Filozofski fakultet, Split
Katarina Krile
; Hrvatski zavod za zapošljavanje, Dubrovnik
Ivana Kuzman
; Hrvatski zavod za zapošljavanje, Dubrovnik
Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokazala su značajnost uvjerenja
pojedinaca o njihovim sposobnostima vezanim uz
upravljanje karijerom, odnosno njihove samoefikasnosti u
odlučivanju o karijeri, za profesionalni uspjeh. U
provedenom istraživanju ta su uvjerenja ispitana među
skupinom učenika završnih razreda srednje škole, koji će se
uskoro naći u situaciji važnoga profesionalnog odabira posla
ili fakulteta. U istraživanju su ispitani i učenički ciljevi
dostignuća i stavovi o obrazovanju te je istražena njihova
povezanost sa samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri.
Dobiveni rezultati izdvojili su ciljeve ovladavanja
uključivanjem, izvedbom, izbjegavanjem rada, kao i stavove
prema obrazovanju te sudjelovanje u izvannastavnim
aktivnostima kao statistički značajne prediktore
samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri. Ovi rezultati
upućuju na važnost akademskih iskustava za razvoj
samoefikasnosti u odlučivanju o karijeri te nude nove
spoznaje o složenoj međuovisnosti obrazovnih i karijernih
procesa. Oni stoga mogu biti informativni za osmišljavanje
budućih programa karijernoga savjetovanja za adolescente
koji prelaze na fakultet ili tržište rada, kao i pojedince koji
prolaze slične karijerne tranzicije.
Ključne riječi
ciljevi dostignuća; razvoj karijere; samoefikasnost u odlučivanju o karijeri; stavovi prema obrazovanju
Hrčak ID:
149876
URI
Datum izdavanja:
1.12.2015.
Posjeta: 4.343 *