Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Masmedijski „trenuci istine“ – od političke komunikacije i političkog marketinga do ratne propagande

Nenad Vertovšek orcid id orcid.org/0000-0001-8543-6580
Marija Andrić


Puni tekst: hrvatski pdf 582 Kb

str. 970-993

preuzimanja: 2.571

citiraj


Sažetak

Tema ovog rada je upravo značaj masovnih medija i propagande u ratu, dijelom uz naglasak i na konkretne medijske sadržaje i naznake političke komunikacije, marketinga i propagande u razdoblju Domovinskog rata. Time se željelo i konkretnim slučajevima, pa i svojevrsnim „pionirskim“ istraživanjem tekstova iz dvaju nacionalnih tiskovina tog vremena, zaokružiti temu i istaknuti koliki je značaj medija i njihovog propagandnog i političkog djelovanja koje u ratnim zbivanjima višestruko naraste i „prekrije“ zapravo temeljnu informativnu i vjerodostojnu fuknciju medija, odnosno u ovom slučaju tiskovina. U prvom dijelu rada nastojat ćemo razmotriti najprije neke opće naznake u odnosu medija i potreba, te interesa javnog komuniciranja Zatim ćemo razmotriti kriterije za analizu i procjenu razine političke komunikacije i političkog marketinga kako bi istakli i posredne utjecaje koje ove dvije medijsko-političke sfere imaju na ratnu propagandu i medijske manipulacije u ratnim događanjima i vremenima, s naglaskom na razdoblje Domovinskog rata. Kako bih prikazali konkretan utjecaj medija na mišljenje javnosti, ali i utjecaj koji određene političke opcije vrše na sadržaj i način oblikovanja sadržaja od vijesti do reportaža i komantara analizirali smo dvije dnevne novine koje su izlazile i u vrijeme Domovinskog rata.

Ključne riječi

masmediji; politička komunikacija; politički marketing; propaganda; medijske manipulacije

Hrčak ID:

151832

URI

https://hrcak.srce.hr/151832

Datum izdavanja:

1.5.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.845 *