Medijske studije, Vol. 6 No. 12, 2015.
Izvorni znanstveni članak
Interakcija, sukreacija i participacija u literaturi o javnim medijskim servisima, politici i strategiji: komparativna analiza slučajeva flamanskog dijela Belgije, Nizozemske, Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva
Anne-Sofie Vanhaeght
orcid.org/0000-0002-2409-0931
; Vrije Universiteit Brussel, Belgija
Karen Donders
; Vrije Universiteit Brussel, Belgija
Sažetak
Rad kritički evaluira postoji li (ne)podudaranje između teorije javnog medijskog servisa i njegove politike i strateških dokumenata kada je riječ o idejama uključivanja medijskih publika u javni medijski servis. Najprije se teorijski nastoji uokviriti ova rasprava, tako da se razmatra pet zadaća uključivanja medijskih publika u javni medijski servis. Potom se istražuje kako BBC (Ujedinjeno Kraljevstvo), France Télévisions (Francuska), VRT (Flandrija, Belgija) i NPO (Nizozemska) trebaju (politika) i namjeravaju (strategija) uključiti svoje medijske publike. Odabrani slučajevi daju uvid u bolje financirane (BBC, FTV) i manje javne medijske servise (VRT, NPO), kao i u različite medijske sustave. Upotrijebljena je metoda goal-means tree analiza, tip kvalitativne analize dokumenata kojoj je svrha otkrivanje odnosa između cilja i sredstava u politici i strateškim tekstovima. Glavni je argument da je ovdje prije riječ o nekim upitnim, normativnim pretpostavkama iz teorije o javnom medijskom servisu i uključenosti publike, koje su prenesene i u tekstove o politici i strategiji javnog medijskog servisa, a ne o nepodudaranju između teorije,
politike i strategije javnog medijskog servisa.
Ključne riječi
javni medijski servis; uključivanje medijskih publika; participacija; goal-means tree analiza; komparativne medijske studije
Hrčak ID:
152120
URI
Datum izdavanja:
15.12.2015.
Posjeta: 1.890 *