Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

POTICANJE KREATIVNOSTI U NASTAVI INFORMATIKE

Đeni Zuliani ; Odjel za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Maja Matić ; Odjel za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Vedrana Keteleš ; Odjel za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 284 Kb

str. 25-35

preuzimanja: 1.825

citiraj


Sažetak

Kada govorimo o kreativnosti, tada mislimo na misaone procese kojima pojedinac na originalan način dolazi do rješenja, ideja, teorija ili proizvoda. Kreativnost se smatra vještinom koja se vježba i razvija, stoga postaje jednim od važnijih zadataka odgojno-obrazovnog rada. U ovom se radu ispituje mogućnost poticanja učeničke kreativnosti u nastavi informatike. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama na području Istarske županije, a obuhvaća 23 učitelja informatike koji su procjenjivali vlastitu kreativnost, način poučavanja i ispitivanja učenika, učeničko poznavanje informatičke tehnologije, doprinos predmeta Informatike i računalnih alata učeničkoj kreativnosti. Rezultati ukazuju na pozitivne stavove učitelja o mogućnosti poticanja učeničke kreativnosti u nastavi informatike. Doprinos u poticanju kreativnosti ovisit će o vrsti računalnog alata ali i o kreativnosti učitelja i njihovom stilu poučavanja. Osim s navedenim, u nastavi informatike kreativnost je povezana i s drugim aspektima nastavnog procesa, kao što su motivacija, znatiželja, mogućnost stvaranja novih iskustava, kreativnije učenje te učenička sposobnost da se koriste programima koji potiču takav tip učenja. Osim što se kreativnost može poticati u nastavi informatike, procjene učitelja ukazuju na mogućnost da se korištenjem računalnih alata u izvedbi nastave drugih predmeta omogućuje učenicima lakše i brže svladavanje gradiva, proširivanje znanja te efikasnije učenje.

Ključne riječi

informatika; kreativnost; računalni alati; učiteljeva uloga

Hrčak ID:

152296

URI

https://hrcak.srce.hr/152296

Datum izdavanja:

19.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.414 *