Izvorni znanstveni članak
Karolina Riječka – primjer mogućeg city branda kao rodnog stereotipa u kontekstu identitetskih vrijednosti postmoderne i kapitalističke ideologije
Hana Lencović
orcid.org/0000-0002-0288-4431
; Zavod za povijesne i društvene znanosti HAZU u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Prema postmodernističkim shvaćanjima, identitet je promjenjiva kategorija koja se sukladno tome razmatra sve fragilnije i fragmentiranije. On je ponajprije racionalni konstrukt, a kultura se najčešće promatra kao glavno uporište tvorbe i razumijevanja identiteta. Kultura je, interpretirana kao opći komunikacijski proces, neizbježno izložena imperativima ekonomskih i globalizacijskih trendova. Grad je jedan od osnovnih okvira izgradnje zavičajnog identiteta. Za opstanak u tržišnoj utakmici primarno se nastoje izgraditi gradski identiteti, tj. nastoji se pronaći gradski brand koji bi u masovnoj ponudi ostao prepoznatljiv. Interpretacije zavičajne povijesti služe upravo za konstrukciju identiteta grada kojim se on predstavlja na tržištu. Grad Rijeka, u potrazi za vlastitim identitetom, stvara mogući gradski brand Karolinu Riječku na temeljima površne interpretacije lokalne povijesti i bez sigurnih utemeljenja u povijesnim vrelima. U sklopu kapitalističkih ekonomskih i tržišnih vrijednosti iskonstruirao se identitet gradske heroine kao žene koja ne može utjecati na povijesna zbivanja ni na koji drugi način već vlastitom seksualnošću. Na taj se način potiče stereotipizacija, vulgarizacija i jednodimenzionalnost identiteta grada te se direktno i neodgovorno utječe na masovna razumijevanja ljudskih odnosa i povijesnih događanja.
Ključne riječi
identitet; postmodernizam; city branding; globalizacija; grad Rijeka; Karolina Riječka; mitologizacija povijesti; patrijarhat; rodni stereotipi; identitet žene
Hrčak ID:
153269
URI
Datum izdavanja:
15.12.2015.
Posjeta: 2.275 *