Izvorni znanstveni članak
Napuljski "presepio" u Strossmayerovoj galeriji u Zagrebu
Sanja Cvetnić
; Strossmayerova galerija, Zagreb
Sažetak
Od 1948. godine u Strossmayerovoj galerjji se nalazi slika "Poklonstvo pastira" (SG-244), prispjela iz Ozlja. Godine 1929. Emil Laszowski je bilježi in situ na oltaru kapelice u Ozjlu, a u Ljetopisu Družbe Hrvatskog Zmaja 1933./34. spominje se zahvat restauratora Goglie. Polazeći od atributivnog prijedloga za Jacopa Bassana, zapisanoga na inventarnoj kartici, autorica pomoću formalne i komparativne analize pokazuje kako slika ne pripada basaneškom krugu, niti venecijanskoj školi uopće. Ikonografsko rješenje ("Presepio"), tipološke sličnosti i citati upućuju na jug Italije, napuljsku školu seicenta. Predložak zagrebačkom "Poklonstvu pastira" autorica pronalazi u pali Cesara Fracanzana iz napuljskog muzeja S. Martino (prije katedrala u Pozzuoliu). Stilska usporedba napuljskog izvora i zagrebačke inačice otkriva razlike. Premda je format u omjeru širi, rezovi rubnib figura na zagrebačkoj slici - nisu ublaženi. Ritam je mirniji, modelacija čvršća, a naturalizam manje naglašen. Iako vrsno slikana, zagrebačka slika "Poklonstvo pastira" pokazuje stilski zakašnjele značajke u odnosu na napujlsku sliku.
Ključne riječi
Hrčak ID:
153836
URI
Datum izdavanja:
15.12.1994.
Posjeta: 1.365 *