Original scientific paper
https://doi.org/10.15644/asc50/1/9
Razvojni defekti cakline kod djece s intelektualnim teškoćama
Vesna Erika MODRIĆ
; Dental Polyclinic Zagreb, Zagreb, Croatia
Željko Verzak
; School of Dental Medicine University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Zoran Karlović
; School of Dental Medicine University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Svrha: Istražiti frekvenciju razvojnih defekata cakline (RDC) kod djece s intelektualnim teškoćama. Ispitanici i postupci: U istraživanju su sudjelovala djeca u dobi od 5 do 18 godina (72 djeteta s intelektualnim teškoćama i 72 kontrolna ispitanika). Ispitivala se pojavnost razvojnih defekata cakline na svim zubima koristeći se modificiranim indeksom razvojnih defekata cakline. Rezultati: Od 72 djeteta s intelektualnim teškoćama u ovom istraživanju, njih 20 (27,78 %) imalo je razvojne defekte cakline, za razliku od 8 djece (11,11 %) u kontrolnoj skupini, što je bilo statistički značajno (p = 0,021). Većina djece u objema skupinama imala je ograničena zatamnjenja. Dječaci i djevojčice u jednoj i drugoj skupini češće su imali zahvaćene gornje zube od donjih, a asimetrična ograničena zatamnjenja bila su češća od istovrsnih simetričnih defekata. Djeci u objema skupinama većinom su bili zatamnjeni gornji sjekutići. Zaključak: Djeca s intelektualnim teškoćama češće imaju razvojne caklinske defekte od kontrolnih ispitanika. Caklinski defekti povećavaju rizik od nastanka karijesa, a slabija mehanička svojstva cakline utječu na neuspjeh konzervativne terapije.
Keywords
intelektualni poremećaj; dijete; zubna caklina
Hrčak ID:
154362
URI
Publication date:
17.3.2016.
Visits: 2.885 *