Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Poduzetništvo i društvo (socioekonomska analiza)

Božena Jokić ; Ekonomski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 4.447 Kb

str. 5-9

preuzimanja: 1.505

citiraj


Sažetak

Analizom uporabe pojma poduzetništvo u ekonomskoj znanosti na osnovu Schumpeterove analize u »Povijesti ekonomske analize«, (1954), od Cantillona do P. Druckera (»oca znanosti o managementu«), autorica pokazuje različitost njegove uporabe te poistovjećivanja poduzetnika sa kapitalistom. Radi se o različitom karakteru dobiti od uspješne poduzetničke odlike i stalne dobiti od kapitala (19 st.). Novije teorije jasno ističu da se radi o skupu različitih sposobnosti individualnih, rukovodnih, organizacijskih, kao i o novoj poslovnoj filozofiji. Ono je, međutim meta-ekonomska kategorija. Poduzetništvo je »praksa temeljena na znanju«, (Drucker), no tek u sprezi sa inovativnom organizacijskom kulturom, i novim tipom manegmenta, u sustavu liberalnih vrijednosti i predodžbi može unaprijediti gospodarstvo. Različitost oblika i tipa poduzetništva, onog iz 19. st i današnjeg, ne mijenja bitno njegovu prirodu. U neizvjesnim i kriznim vremenima (recesija 80-tih) u razvijenim zemljama svijeta artikulira se poduzetnički duh kao način oživljavanja privrednih aktivnosti, a na isti se način priziva i razvija u zemljama postsocijalizma. No ono je prije svega kulturološki fenomen, a različitost strukture društvenih grupa koje se bave poduzetništvom (posebice individualnim) u ekonomski razvijenim zemljama u odnosu na naše društvo, ukazuje na teškoće uspješne primjene modela.

Ključne riječi

Hrčak ID:

154967

URI

https://hrcak.srce.hr/154967

Datum izdavanja:

30.6.1992.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.507 *