Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Čikaška škola u urbanoj sociologiji

Vesna Popovski ; Institut za društvena istraživanja, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 11.139 Kb

str. 103-113

preuzimanja: 3.403

citiraj


Sažetak

Čikaška škola urbane sociologije gotovo sve probleme društvenog života promatra isključivo kao urbane, veže ih uz prostor, pa se onda prostor javlja kao nezavisna i objašnjavajuća varijabla.
Predmet koji je ponajviše zaokupljao pažnju je »osobna i socijalna dezorganizacija«, koja nije isključivo predmet socijalne patologije, već se treba promatrati i s aspekta »socijalne reorganizacije«.
Proces koji je najznačajniji za razumijevanje brzog rasta grada je prostorna pokretljivost. O socijalnoj pokretljivosti puno se rjeđe govorilo.
Unutar čikaške škole ljudska je ekologija doživjela snažan razvoj, pošto leži u osnovi klasične teorije grada koja ekološkim obrascem tumači probleme društvenog života.
Čikaška škola afirmira kvalitativnu metodologiju. Zato posebno njeguje metodu sudjelujućeg promatranja. Naglašava potrebu neposrednog kontakta s ispitanicima, budući da ju zanima zapažanje i interpretacija određene situacije od strane ispitanika. Kvantitativne tehnike se ne zanemaruju, ali služe kao pomoćne, barem u prvom periodu razvoja škole.

Ključne riječi

Hrčak ID:

155854

URI

https://hrcak.srce.hr/155854

Datum izdavanja:

31.12.1983.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.076 *