Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5673/sip.54.1.1
Upravljanje brendom destinacije kao podrška stvaranju političkog identiteta: Slučaj Slovenije
Saša Poljanec-Borić
orcid.org/0000-0002-8076-5008
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Članak se bavi analizom razvoja slovenskog konkurentskog identiteta u posljednjih dvadeset
godina kroz marketinšku i političku perspektivu. Razmatraju se okolnosti nastanka prvog
slovenskog destinacijskog brenda. Kako bi se pokazala međuovisnost između razvoja destinacijskog
brenda i političkog marketinga, analizira se vremenska podudarnost između objavljivanja
novih slovenskih turističkih brendova i političkih koraka koje je Slovenija poduzimala
između 1990. i 2007. godine. Budući da je Slovenija počela razvijati novi turistički brend dok
je još bila dio Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije, ukazuje se na vezu između političkog
procesa stjecanja nezavisnosti i destinacijskog brendiranja. Promjena identiteta brenda
događala se svaki put kad je Slovenija poduzimala odlučne političke korake usmjerene na pristup
Europskoj uniji. Stoga se tvrdi da je razvijanje slovenskog turističkog brenda bilo usklađeno
s razvojem političkog procesa pristupanja Europskoj uniji. Pokazuje se da je Slovenija
stabilizirala konkurentski identitet u vrijeme svoga pristupanja schengenskoj i eurozoni. Tvrdi
se da je ta okolnost snažna potvrda da je u Sloveniji postojala duboka veza između turističkog
i političkog marketinga u promatranom razdoblju. Na kraju se sugerira da je slovenski proces
upravljanja brendom destinacije jedinstven u novoj Europi te da ga treba evaluirati u odnosu
na druge relevantne prakse destinacijskog brendiranja u novoj Europi i u svijetu.
Ključne riječi
turizam; politika; marketing; brend; konkurentski identitet; Slovenija; Europska unija
Hrčak ID:
156641
URI
Datum izdavanja:
22.4.2016.
Posjeta: 2.603 *