Tehnički vjesnik, Vol. 23 No. 2, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20150206113936
Simulacija hibridnog električnog vozila za dva različita režima vožnje
Miomir Raos
orcid.org/0000-0001-5586-0276
; University of Niš, Faculty of Occupational Safety, Čarnojevića 10A, 18000 Niš, Serbia
Zoran Marjanović
; City of Kragujevac, City Administration for Inspection Affairs, Trg slobode 3, 34000 Kragujevac, Serbia
Ljiljana Živković
; University of Niš, Faculty of Occupational Safety, Čarnojevića 10A, 18000 Niš, Serbia
Nenad Živković
; University of Niš, Faculty of Occupational Safety, Čarnojevića 10A, 18000 Niš, Serbia
Milan Protić
; University of Niš, Faculty of Occupational Safety, Čarnojevića 10A, 18000 Niš, Serbia
Jasmina Radosavljević
; University of Niš, Faculty of Occupational Safety, Čarnojevića 10A, 18000 Niš, Serbia
Milena Jovanović
; University of Niš, Faculty of Occupational Safety, Čarnojevića 10A, 18000 Niš, Serbia
Sažetak
U ovom radu je prikazan primjer računalne simulacije hibridnog električnog vozila u dva različita režima vožnje. Ovaj primjer pokazuje mnogostruko područje rada simuliranog hibridnog električnog vozila. Hibridno električno vozilo je kombiniranog tipa, slično kao u automobilima Toyota Prius. Vozilo ima dvije vrste pogonske snage: elektromotor i motor SUI, u svrhu povećanja stupnja djelovanja pogonskog sklopa i smanjenja zagađenja zraka. Hibridno električno vozilo udružuje prednosti elektromotornog pogona (nema zagađenja i velika raspoloživa snaga pri malim brzinama) i prednosti motora SUI (visoke dinamičke performance i malo zagađenje pri velikim brzinama). Pri simulaciji hibridnog električnog vozila korišten je SimPowerSystems™ i SimDriveline™ (Matlab 11).
Ključne riječi
hibridno električno vozilo; modeliranje; računalna simulacija
Hrčak ID:
156823
URI
Datum izdavanja:
27.4.2016.
Posjeta: 2.781 *