Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.25.1.03
Strategije suočavanja i emocionalne regulacije u odrasloj dobi: specifičnosti s obzirom na dob, spol i razinu obrazovanja
Helena Smrtnik Vitulić
; Pedagoški fakultet, Ljubljana
Simona Prosen
; Pedagoški fakultet, Ljubljana
Sažetak
U radu se uspoređuje primjena strategija suočavanja i
emocionalne regulacije (ER) kod 194 odrasle osobe između
20 i 65 godina, s obzirom na dob (odrasli u nastajanju,
odrasli mlade dobi i odrasli srednje dobi), spol i stupanj
obrazovanja. Značajnih razlika u primjeni strategija
suočavanja i emocionalne regulacije kod odraslih glede dobi
gotovo nema. Žene se koriste određenim strategijama ER
(npr. preusmjeravanje pažnje) u većoj mjeri nego muškarci,
ali između tih dviju skupina nema razlike u primjeni
strategija suočavanja. Odrasle osobe nižega stupnja
obrazovanja češće primjenjuju suočavanje konfrontacijom i
odvraćanje pažnje u usporedbi s onima višega stupnja
obrazovanja, dok strategiju suočavanja bijeg-izbjegavanje
češće rabe odrasle osobe nižega i srednjega stupnja
obrazovanja od osoba koje imaju viši stupanj obrazovanja.
Što se tiče ER, odrasle osobe nižega stupnja obrazovanja
češće primjenjuju kognitivno preispitivanje važnosti od
skupina srednjega i višega stupnja obrazovanja, dok je
potiskivanje i uzimanje supstanci kod njih češće samo u
usporedbi s odraslim osobama višega stupnja obrazovanja.
Korelacije između strategija suočavanja i strategija
emocionalne regulacije uglavnom nisu značajne, što upućuje
na to da suočavanje i emocionalna regulacija u odrasloj
dobi nisu isti procesi.
Ključne riječi
suočavanje; emocionalna regulacija; odrasla dob; spolne razlike; stupanj obrazovanja
Hrčak ID:
157955
URI
Datum izdavanja:
2.5.2016.
Posjeta: 6.303 *