Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.25.1.06
Odnos uključenosti u učenje fizike s ciljevima postignuća, subjektivnom vrijednosti i zavisnim samopoštovanjem
Vanja Putarek
orcid.org/0000-0002-5512-4057
; Filozofski fakultet, Zagreb
Daria Rovan
; Učiteljski fakultet, Zagreb
Vesna Vlahović-Štetić
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Uključenost učenika u učenje ima važnu ulogu u obrazovanju,
pa je potrebno bolje razumjeti procese koji djeluju u pozadini
uključenosti. U ovom istraživanju nastojali smo utvrditi u kojoj se
mjeri individualne razlike u bihevioralnoj, kognitivnoj i
emocionalnoj uključenosti učenika u učenje fizike mogu
predvidjeti na temelju zavisnosti samopoštovanja, subjektivne
vrijednosti fizike i ciljeva postignuća. Ispitali smo i imaju li ciljevi
postignuća posredničku ulogu u povezanostima subjektivne
vrijednosti i zavisnosti samopoštovanja s komponentama
uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 411 učenika opće
gimnazije koji su ispunjavali Skalu uključenosti, Skalu subjektivne
vrijednosti, Skalu zavisnosti samopoštovanja i Skalu ciljeva
postignuća. Rezultati istraživanja pokazuju da specifično
definirani konstrukti subjektivne vrijednosti i ciljeva postignuća
bolje predviđaju specifično definirani konstrukt uključenosti nego
zavisnost samopoštovanja, koja je bila definirana na općenitoj
razini. Osim toga, rezultati medijacijskih analiza potvrđuju
postavku hijerarhijskoga modela motivacije za postignućem o
ulozi ciljeva postignuća koji posreduju između povezanosti
uključenosti i subjektivne vrijednosti te zavisnosti samopoštovanja.
Ključne riječi
uključenost; subjektivna vrijednost zadatka; ciljevi postignuća; zavisnost (kontingentnost) samopoštovanja
Hrčak ID:
157963
URI
Datum izdavanja:
2.5.2016.
Posjeta: 2.715 *