Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32728/tab.13.1.2015.10
Poetika Ferićeva romana Kalendar Maja i teorije razvojne psihologije
Nikolina Knapić
Marlena Plavšić
Daniel Mikulaco
Sažetak
Nakon opisa teorija razvojne psihologije provedena je kvalitativna analiza Ferićeva romana, u kojoj su dani primjeri, a zatim je učinjena i kvantitativna analiza. Opisi razvoja glavnoga lika u romanu najčešće se mogu prepoznati iz perspektive teorije ekoloških sustava i pristupa cjeloživotnoga razvoja. Sazrijevanje, razvoj i oblikovanje glavnoga lika (i ostalih likova), prvenstveno se ostvaruje postupkom vremenovanja, a biva nadopunjeno, produbljeno i osnaženo navedenim narativnim strategijama psihologijskoga učinka. Može se zaključiti da Kalendar Maja ima u sebi ugrađene psihologizacijske narativne strategije te žanrovske osobine Bildungsromana (no ne u smislu odgojnog romana, već romana o odgoju), iako je ponajviše riječ o složenom postmodernističkom žanrovskom hibridu snažno psihologizirana diskursa koji označuje roman u cijelosti.
Ključne riječi
teorije razvojne psihologije; poetika; narativne strategije; Bildungsroman; analiza sadržaja; Kalendar Maja; Zoran Ferić
Hrčak ID:
158171
URI
Datum izdavanja:
17.12.2015.
Posjeta: 2.337 *