Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

FUNKCIJE OSJEČKE KAZALIŠNE KRITIKE U PRVOJ POLOVICI 20. STOLJEĆA

Alen Biskupović ; Odsjek za kazališnu umjetnost Umjetničke akademije u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 213 Kb

str. 525-548

preuzimanja: 358

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 213 Kb

str. 525-548

preuzimanja: 490

citiraj


Sažetak

Rad će kroz analizu dramske kazališne kritike u osječkim dnevnim novinama (Die Drau, Slavonische Presse, Narodna/Hrvatska obrana, Hrvatski list/glas) od 1902. do 1945. godine identificirati i definirati funkcije kazališnog kritičara u odnosu na gledatelja/čitatelja, izvođače i kazalište. Daljnjom analizom djelovanja pojedinih osječkih dramskih kazališnih kritičara (Carl Benda, Josipa Glembay, Ivan Krstitelj Švrljuga, Dragan Melkus, Otto Pfeiffer, Ivan Krnić, Ernest Dirnbach, Franjo Bartola Babić…) istražit će se specifičnosti kritike vezane uz osječki kontekst. Dobiveni rezultati zatim će se staviti u kontekst suvremene filozofije medija Marshalla McLuhana (Medij je poruka!) kako bi se rasvijetlile dvije razine utjecaja kazališne kritike (svjesna i nesvjesna) na gledatelja/čitatelja, izvođače i kazalište.

Ključne riječi

dramska kazališna kritika; dnevne novine; prva polovica 20. stoljeća; funkcije kazališne kritike; svjesno vs. nesvjesno

Hrčak ID:

158239

URI

https://hrcak.srce.hr/158239

Datum izdavanja:

9.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.823 *