Stručni rad
https://doi.org/10.5673/sip.55.2.4
Tko su posjetitelji zagrebačkog Zoološkog vrta: karakteristike i motivacija posjetitelja
Martina Knežević
orcid.org/0000-0003-1740-4629
; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Odjel za psihologiju, Hrvatska
Iva Žučko
; Zoološki vrt grada Zagreba, Hrvatska
Maša Ljuština
; Zoološki vrt grada Zagreba, Hrvatska
Sažetak
Kako bi mogli privući posjetitelje unatoč sve većoj konkurenciji u industriji zabave i rekreacije,
kvaliteta usluga zooloških vrtova mora zadovoljiti zahtjeve i očekivanja suvremenog
posjetitelja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati sociodemografske karakteristike posjetitelja Zoološkog
vrta grada Zagreba te istražiti njihovu motivaciju i zadovoljstvo ponuđenim uslugama.
Za potrebe istraživanja izrađen je upitnik koji je uključivao demografske podatke, učestalost
posjeta, osobe u pratnji, prosječnu potrošnju, motivaciju i ocjene usluga i programa. Većina
posjetitelja zagrebačkog zoološkog vrta obiteljske su grupe, koje troše više novca na ulaznice
nego na poklone i suvenire. Sudionici su naveli djecu i promatranje životinja kao najvažnije
motivatore za posjet, dok je edukacija vrlo rijetko na popisu. Osoblje zoološkog vrta kao i
postojeći zabavni programi ocjenjeni su vrlo visokim ocjenama, iako su zabavni programi
rijetko posjećeni. Ovo je prvo ikad provedeno istraživanje posjetitelja Zoološkog vrta grada
Zagreba, u kojem su uz dosad nepoznate informacije o posjetiteljima, ponuđene i mogućnosti
za poboljšanje ponude s obzirom na iskazane interese i u skladu s praksom drugih zooloških
vrtova. Podaci se mogu iskoristiti za razumijevanje potreba posjetitelja te njihove trenutne
percepcije zoološkog vrta, a mogu poslužiti i kao osnova za poboljšanje kvalitete usluga, što
će u konačnici povećati broj posjetitelja kao i njihovo zadovoljstvo.
Ključne riječi
Zoološki vrt grada Zagreba; istraživanje posjetitelja; motivacija; kvaliteta usluge; dobrobit životinja
Hrčak ID:
159890
URI
Datum izdavanja:
13.6.2016.
Posjeta: 4.671 *