Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UTJECAJ ODNOSA S JAVNOSTIMA NA PROCES DONOŠENJA ODLUKE O KUPNJI

Sandra Soče Kraljević ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Zorana Vidačak ; AX-SOLING D.O.O. Grude, Bosna i Hercegovina
Mirela Mabić orcid id orcid.org/0000-0002-1529-7797 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 514 Kb

str. 79-90

preuzimanja: 850

citiraj


Sažetak

Ovim radom predstavljeno je primarno istraživanje, koje upućuje na postojanje promjena u segmentima potrošača s obzirom na odnose s javnošću i atmosferu u prodajnim objektima. Ova studija ispituje utjecaj odnosa s javnošću i raznih dimenzija (čimbenika) atmosfere na kreiranje (stvaranje, formiranje) donošenja odluke o kupnji. Cilj je bio utvrditi postoji li veza između atmosfere prodajnog mjesta i odluke o kupnji. Nadalje, utvrditi na koji način atmosfera utječe na odluku o kupnji. Istražiti i utvrditi kakva atmosfera u prodajnom mjestu utječe pozitivno na odluku o kupnji. Istražiti i utvrditi razinu zadovoljstva potrošača atmosferom u prodajnim objektima. Uzorak od 200 kupaca odabran je na bazi (po principu) procedure geografskog područja uzimanja uzoraka u Bosni i Hercegovini. Rezultati pokazuju da u većini dimenzija (čimbenika) kreiranja (stvaranja, formiranja) atmosfere u prodajnim objektima, ista uvelike utječe na donošenje odluke o kupnji. Nadalje, pronađene su mnoge dimenzije (čimbenici) atmosfere koje značajno različito utječu na odluku o kupnji. Rezultati ovog istraživanja mogu biti od posebnog značenja onima koji organiziraju prodajne objekte.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; istraživanje tržišta; atmosfera u prodajnim objektima; odluke o kupnji; zadovoljstvo potrošača

Hrčak ID:

159927

URI

https://hrcak.srce.hr/159927

Datum izdavanja:

31.3.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.404 *