Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20150105134929

Zavarljivost čelika s visokim udjelom mangana

Eva Schmidova ; University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Mechanics, Materials and Machine Parts, Studentská 95, 532 10 Pardubice 2, Czech Republic
Ivo Hlavaty ; VSB-TU Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Mechanical Technology, 17. listopadu 15/2172, 708 33 Ostrava, Czech Republic
Petr Hanus ; University of Pardubice, Jan Perner Transport Faculty, Department of Mechanics, Materials and Machine Parts, Studentská 95, 532 10 Pardubice 2, Czech Republic


Puni tekst: hrvatski pdf 1.329 Kb

str. 749-752

preuzimanja: 1.162

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.329 Kb

str. 749-752

preuzimanja: 5.065

citiraj


Sažetak

Jedan od najvažnijih dijelova koji se danas koriste na željeznici su dijelovi na cestovnim prijelazima preko pruge i uglavnom dinamička komponenta izložena djelovanju. Mangalloy, također poznat kao čelik s manganom ili Hadfield čelik, je čelik s legurama koje u prosjeku sadrže 13 % mangana i jedinstven je po tome što povezuje visoku žilavost i duktilnost s velikom sposobnošću radnog otvrdnjivanja. Otpornost na trošenje prije kontaktnog trošenja ovisi o intenzitetu otvrdnjavanja površine i postupku otvrdnjavanja tijekom rada [1, 2, 3,]. Budući da se zbog otpornosti abraziji povećava postotak ugljika iznad 1,4 % i više, može se pojaviti problem postizanja homogene austenitne strukture koja bi bila bez zrnaca karbida [4].

Ključne riječi

čelik s manganom; zavarljivost; željeznica

Hrčak ID:

160131

URI

https://hrcak.srce.hr/160131

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.813 *