Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.11608/sgnj.2016.21.027

Začiniti svoj život – virtualna komunikacija o iskustvima upotrebe sintetičkih kanabinoida

Martin Salzmann-Erikson orcid id orcid.org/0000-0002-2610-8998 ; University of Gävle, Faculty of Health and Occupational Studies, Department of Health and Caring Sciences, University of Gävle, 801 76 Gävle, Sweden


Full text: croatian pdf 308 Kb

page 112-116

downloads: 440

cite


Abstract

Uvod: Znanstveni dokazi o uporabi sintetičkih kanabinoidima i njihovim štetnim fiziološkiim i psihološkim učincima u znatnom su porastu i to zbog povećanog broja provedenih/publiciranih laboratorijskih i kliničkih istraživanja. Međutim, nedostatan je opseg opisa osobnih iskustava korisnika tijekom konzumiranja opijata. Stoga se u članku opisuju unutarnja/osobna i opisana iskustva korisnika [engl. insider perspective].
Svrha: cilj je istražiti i opisati publicirane anegdote u komunikaciji tijekom konzumiranja sintetskih kanabinoida među korisnicima.
Metode: netnografička metodologija primijenjena na temelju podataka iz rasprava objavljenih na forumu [internet].
Rezultati: Rezultati su prikazani u dvije kategorije: 1.) razmjena komunikacijskih iskustava s naglaskom na stanje opijenosti i 2.) razmjena komunikacijskih stavova, normi i vrijednosti korisnika. Analiza utvrđuje da među konzumentimasintetskih kanabinoida koji su objavili poruke postoji gotovo jednoglasan stav u vezi s negativnim iskustvima te verificiraju da uporabu treba izbjegavati.
Zaključak: performativnost interaktivnosti može biti važan čimbenik u pomaganju korisnicima koji su uplašeni u razjašnjavanju njihovih iskustava. Dakle, platforma za komunikaciju među korisnicima sintetskih kanabinoida ima važnu unutarnju [engl. insider perspective] vrijednost.

Keywords

komunikacija; internet i droge; kvalitativne metode; začini; sintetski kanabinoidi Kratki naslov: virtualna komunikacija i sintetički kanabinoidi

Hrčak ID:

161076

URI

https://hrcak.srce.hr/161076

Publication date:

1.7.2016.

Visits: 1.158 *