Stručni rad
Utjelovljenje Isusa Krista, Sina Božjega
Ivan Karlić
orcid.org/0000-0002-7550-0857
; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Svi crkveni simboli vjere smatraju otajstvo utjelovljenja Sina Božjega, vječnoga božanskog Logosa, jednom od temeljnih istina koja se odnosi na Isusa Krista, zajedno s njegovom smrću i uskrsnućem. Međutim, taj jedinstveni događaj povijesti spasenja često je u prvim stoljećima kršćanstva, a i u daljoj crkvenoj povijesti, bio pogrešno shvaćan i tumačen, unatoč naporima crkvenih Otaca i naučitelja vjere da ga koliko je moguće jasnije protumače određenim teološko-filozofskim kategorijama. I suvremena teologija također pokušava svojim jezikom izreći i protumačiti ono što o otajstvu utjelovljenja kažu Sveto pismo i svečani dogmatski izričaji raznih crkvenih sabora. No, u nekih suvremenih teologa susreću se vrlo dvojbena, pa i potpuno pogrešna naučavanja koja govore o utjelovljenju kao o mitu. Ako Isus Krist jest Bog, odnosno Sin Božji (što proizlazi iz izvorne novozavjetne kristologije), onda je jednostavno nemoguće da je "postao" Bog u jednom određenom trenutku svoje povijesti, nego je to oduvijek bio. Izvješća Evanđelja i opisi o Isusovu začeću i rođenju imaju određeni kolorit i vlastiti način književnog izražavanja, ali bît i smisao tih izvješća je: u Isusu iz Nazareta vječna božanska "Riječ je tijelom postala i nastanila se među nama, i vidjesmo slavu njegovu - slavu koju ima kao Jedinorođenac od Oca - pun milosti i istine" (Iv 1,14).
Ključne riječi
Hrčak ID:
1402
URI
Datum izdavanja:
5.6.2000.
Posjeta: 5.607 *