Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20471/acc.2016.55.02.03

Popularizacija znanstvenog pisanja uvođenjem obveznog kolegija u curriculum preddiplomskog studija sestrinstva – iskustva sveučilišta u Dubrovniku, Hrvatska

Mihaela Zidarić ; Jordanovac Clinical Department of Pulmonology, Zagreb University Hospital Center, Zagreb, Croatia
Višnja Vičić-Hudorović ; Vrapče Nursing School, Zagreb, Croatia
Narcis Hudorović orcid id orcid.org/0000-0002-6760-3426 ; Department of Vascular Surgery, Sestre milosrdnice University Hospital Center, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 85 Kb

str. 195-202

preuzimanja: 1.058

citiraj


Sažetak

Jedna od metoda koja je u uporabi za povećanje stupnja znanstvene vidljivosti studenta je usvajanje vještina publiciranja znanstvenih radova. Svrha je bila istražiti stupanj učinkovitosti uvođenja obveznog kolegija u preddiplomski studijski program sestrinstva Sveučilišta u Dubrovniku, a kojega je osnovni cilj usvajanje znanja i praktičnih vještina znanstvenog pisanja i publiciranja u populaciji studenata prvostupnika sestrinstva te kako kolegij utječe na povećanje obima publiciranja. Učinjena je pretraga portala znanstvenih časopisa Republike Hrvatske naziva HRČAK. Učinjena je pretraga prema prezimenu autora članaka koji su danom publiciranja bili studenti preddiplomskog studija sestrinstva Sveučilištu u Dubrovniku i to u razdoblju od 2010. do 2014. godine. Svi objavljeni članci bili su publicirani na hrvatskom jeziku u znanstveno-stručnim časopisima koji se izdaju u Republici Hrvatskoj. Iznalazi se da je 66 studenata objavilo 35 članaka, i to samostalno ili u suradnji s koautorima. Dva (6%) članka objavio je jedan autor. Među koautorima najviše je bilo onih sa završenim diplomskim ili sveučilišnim studijem sestrinstva (20%), a slijede liječnici i antropolozi (25%). Ukupan broj autora iznosi 95, a udio radova publiciranih na hrvatskom jeziku iznosi 100%. Iznalazi se značajno povećanje broja publiciranih članaka od 2012. do 2013. godine, i to za 14%, a od 2013. do 2014. godine za 113%. U svrhu povećanja znanstvene produktivnosti populacije studenata sestrinstva potrebno je u studijske programe uvrstiti nove metode i kolegije koji trebaju povećati stupanj zainteresiranosti studenata za publiciranje, i to osobito na engleskom jeziku, tj. jeziku svjetske znanstvene zajednice. Da bi se povećala međunarodna znanstvena vidljivost studenata sestrinstva članovi akademske hrvatske sestrinske znanstvene zajednice trebaju uvrstiti dodatne
kolegije u svrhu boljeg pojašnjenja korisnosti povećanja znanstvene produktivnosti članova hrvatske sestrinske akademske zajednice.

Ključne riječi

Znanstveno-istraživački rad; Pisanje; Sestrinstvo – edukacija; Publikacije; Edukacija sestara, prvostupnici; Baze podataka kao predmet

Hrčak ID:

164770

URI

https://hrcak.srce.hr/164770

Datum izdavanja:

1.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.410 *