Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ODNOS STRATEGIJA UČENJA I AFEKTIVNIH ČIMBENIKA U UČENJU STRANIH JEZIKA

Ivana Matić orcid id orcid.org/0000-0001-8340-2280 ; Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 399 Kb

str. 54-66

preuzimanja: 3.452

citiraj


Sažetak

U ovom radu razmatra se uloga afektivnih čimbenika pri učenju stranoga jezika te njihov utjecaj na upotrebu strategija učenja kod učenika stranog jezika. Strategije učenja stranih jezika već duže vrijeme zanimaju praktičare i znanstvenike, stoga su u radu predstavljene neke od definicija i naglašena je nemogućnost jedinstvene definicije. Strategije ovise o brojnim čimbenicima za vrijeme učenja stranih jezika, tako i o afektivnima. Afektivni su čimbenici, čiji je odnos sa strategijama učenja proučavan u ovom radu, motivacija, strah, stav, atribucija i pojam o sebi, prema podjeli Jelene Mihaljević Djigunović, velike hrvatske istraživačice u području glotodidaktike. Osim toga, u radu je dan prikaz dosadašnjih istraživanja odnosa tih dviju pojavnosti pri učenju stranih jezika. Istraživanja odnosa afektivnih faktora i strategija učenja prisutna su u znatno manjoj mjeri nego istraživanja odnosa kognitivnih čimbenika i strategija. Unatoč zanemarenosti u istraživanjima, afektivni faktori stoje u suodnosu sa strategijama učenja, točnije odabirom vrste strategije i njihovim brojem, pa tako neposredno s uspjehom u ovladavanju stranim jezikom.

Ključne riječi

strategije učenja; afektivni faktori; učenje stranoga jezika; motivacija; strah; atribucija; stav; pojam o sebi

Hrčak ID:

164856

URI

https://hrcak.srce.hr/164856

Datum izdavanja:

26.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.922 *