Pregledni rad
BOLONJSKA DEKLARACIJA KAO NOVA PARADIGMA (KVALITETNOG) VISOKOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA
Nedim Čirić
; Internacionalni centar za cjeloživotno obrazovanje, Tuzla, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U radu su predstavljene tradicionalna i suvremena paradigma visokog obrazovanja u odnosu na njenu prepoznatljivost kroz Bolonjsku deklaraciju. Primijenjena je deskriptivna metoda i postupak raščlanjivanja i analize sadržaja aktualnih postavki Bolonjske deklaracije, paradigmi visokog obrazovanja i suvremenih didaktičkih teorija. Polazeći od činjenice da se paradigme visokog obrazovanja po sadržaju i strukturi međusobno razlikuju, rezultati naših teorijskih razmatranja ukazuju na iste temeljne ciljeve institucionalnog visokoškolskog obrazovanja, ali i potrebu za rekonceptualizacijom iz društva znanja i paradigme poučavanja u društvo koje uči i paradigmu učenja. Javljaju se velike razlike u konkretizaciji organizacije sveučilišne nastave s obzirom na tradicionalnu i suvremenu paradigmu, ali istovremeno potvrđujemo da se kroz aktualne reforme u visokoškolskom obrazovanju sve više teži stvaranju pretpostavki za ujednačen prostor i kvalitetu visokoškolskog obrazovanja, te da je okrenutost prema potrebama sudionika i autonomiji znanstveno-istraživačkog rada postala prioritet.
Ključne riječi
visokoškolsko obrazovanje; paradigme visokoškolskog obrazovanj; , sveučilišna nastava; suvremene didaktičke teorije
Hrčak ID:
165101
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 2.538 *