Izvorni znanstveni članak
Razina uključenosti djece s teškoćama u razvoju predškolske dobi u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće
Ksenija Romstein
; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education in Osijek Osijek, Croatia
Sažetak
Inkluzivni predškolski odgoj pretpostavlja aktivnu uključenost djece s teškoćama u razvoju, tj. njihovu neprekidnu participaciju u aktivnostima odgojne skupine. Kako bi se doznalo više o karakteristikama participacije u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće, promatrana je i snimana interakcija djece s teškoćama u razvoju i njihova okruženja. Hipoteze su bile sljedeće: H1: Ne postoji povezanost između razina participacije djece s teškoćama u razvoju i vrste teškoće i H2: Ne postoji povezanost između razina participacije djece s teškoćama u razvoju i vrste aktivnosti. Statističkom obradom (jednosmjerna ANOVA) dobiveno je kako participacija djece s teškoćama u razvoju ovisi o vrsti aktivnosti (F(5,55)=7.929; p<0.001), ali ne i o vrsti teškoće (F(2,12)=.137; p>0.001). Ukratko, razina participacije djece s teškoćama u razvoju u aktivnostima odgojne skupine ovisi o strukturi aktivnosti i podršci odraslih, dok vrsta teškoće u razvoju ima manju ulogu u djetetovim participacijskim akcijama. Rezultati potvrđuju kako razvojno primjerene strategije mogu facilitirati participaciju djece s teškoćama u razvoju u svakodnevnim aktivnostima odgojne skupine.
Ključne riječi
odrasli; djeca s teškoćama u razvoju; aktivnosti odgojne skupine; interakcija; participacija; vršnjaci
Hrčak ID:
165117
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 3.545 *