Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razina uključenosti djece s teškoćama u razvoju predškolske dobi u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće

Ksenija Romstein ; Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Education in Osijek Osijek, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 33.713 Kb

str. 165-176

preuzimanja: 1.232

citiraj


Sažetak

Inkluzivni predškolski odgoj pretpostavlja aktivnu uključenost djece s teškoćama u razvoju, tj. njihovu neprekidnu participaciju u aktivnostima odgojne skupine. Kako bi se doznalo više o karakteristikama participacije u odnosu na vrstu aktivnosti i vrstu teškoće, promatrana je i snimana interakcija djece s teškoćama u razvoju i njihova okruženja. Hipoteze su bile sljedeće: H1: Ne postoji povezanost između razina participacije djece s teškoćama u razvoju i vrste teškoće i H2: Ne postoji povezanost između razina participacije djece s teškoćama u razvoju i vrste aktivnosti. Statističkom obradom (jednosmjerna ANOVA) dobiveno je kako participacija djece s teškoćama u razvoju ovisi o vrsti aktivnosti (F(5,55)=7.929; p<0.001), ali ne i o vrsti teškoće (F(2,12)=.137; p>0.001). Ukratko, razina participacije djece s teškoćama u razvoju u aktivnostima odgojne skupine ovisi o strukturi aktivnosti i podršci odraslih, dok vrsta teškoće u razvoju ima manju ulogu u djetetovim participacijskim akcijama. Rezultati potvrđuju kako razvojno primjerene strategije mogu facilitirati participaciju djece s teškoćama u razvoju u svakodnevnim aktivnostima odgojne skupine.

Ključne riječi

odrasli; djeca s teškoćama u razvoju; aktivnosti odgojne skupine; interakcija; participacija; vršnjaci

Hrčak ID:

165117

URI

https://hrcak.srce.hr/165117

Datum izdavanja:

7.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.545 *