Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj promjena RGB kanala digitalnog zapisa fotografije uz zadržavanje ikoničnosti na percepciju modne fotografije

Miroslav Mikota ; Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ivana Pavlović ; Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Mile MAtijević ; Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 183 Kb

str. 13-18

preuzimanja: 310

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 178 Kb

str. 19-24

preuzimanja: 308

citiraj


Sažetak

Značenje modne fotografije je tehnički vezano uz njenu reproducibilnost dok je semantički u prvom redu posljedica toga što se ona kao medij doživljava visokoikonički. Kako kod modnih fotografija s prikazom lica konzumenti fotografiju doživljavaju kao portretnu, potencijalno je moguće ciljano provesti modifikacije boja lica unutar granica prihvatljivosti da bi se utjecalo na doživljaj fotografije, a da se ona i dalje doživljava kao visokoikonička. U eksperimentalnom je dijelu rada snimljena testna portretna fotografija realizirana uz promjene kanala za +/- 3 i 6 % te su definirana polja standarnih boja kože mijenjana na isti način i za koja su određene razlike boja. Fotografije je anketno ocijenilo 100 ispitanika. Temeljem ispitivanja je zaključeno da se promjenama R, G, B kanala portretne fotografije, unutar granica prihvatljivosti reprodukcije boja kože, može utjecati na percepciju uz zadržavanje visokoikoničkog karaktera. Optimalnom se pokazala regulacija efekta crvenim kanalom u fazi obrade digitalnog zapisa fotografije.

Ključne riječi

RGB kanali; modna fotografija: boja kože; razlika boja; percepcija fotografija

Hrčak ID:

166620

URI

https://hrcak.srce.hr/166620

Datum izdavanja:

9.6.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.537 *