Tehnički vjesnik, Vol. 23 No. 5, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20150310102017
Razumijevanje informacija grafički različito oblikovanih legendi u procesu učenja
Ivana Žganjar
; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Dorotea Kovačević
orcid.org/0000-0002-8102-0534
; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Maja Brozović
orcid.org/0000-0001-9955-2099
; University of Zagreb, Faculty of Graphic Arts, Getaldiceva 2, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Način na koji studenti percipiraju grafički oblikovane informacije u velikoj je mjeri određen dizajnom prikazanih informacija. Odabirom odgovarajućih grafičkih elemenata moguće je olakšati snalaženje u sustavu koji studentima prikazuje nove sadržaje. U ovoj studiji rabljen je tlocrtni prikaz krajobraznog uređenja s tri različita načina prikazivanja legende (simboli, brojevi, linije). Uporabom eye-tracker tehnologije omogućeni su kvantitativni podaci (vrijeme uočavanja i broj fiksacija) o vizualnoj percepciji 50 studenata tijekom promatranja plana krajobraznog uređenja. Zadatak ispitanika bio je da, rabeći legendu, pronađu točan naziv biljne vrste prikazane u planu uređenja. Rezultati ukazuju da studenti točnije interpretiraju grafički oblikovane informacije kada se one označavaju pomoću brojki. Osim toga, ustanovljeno je da je studentima potrebno više pažnje i vremena za snalaženje u planu sadnje ukoliko su informacije prikazane pomoću linija.
Ključne riječi
grafički dizajn; legenda; percepcija; studenti
Hrčak ID:
167499
URI
Datum izdavanja:
13.10.2016.
Posjeta: 2.613 *