Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.249
Prosvjetna politika u službi ideološkoga pre/odgoja u Hercegovini (1945.-1952.)
Marina Beus
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru, Mostar, BiH
Sažetak
Završetak rata i okončanje izbornoga procesa u studenome 1945. omogućilo je KPJ konsolidiranje političke i državne vlasti, koja je od samoga starta, iskazujući nezadovoljstvo ideološkim stanjem "narodnih masa", krenula u proces pre/odgoja, formiranjem "novog čovjeka" po vlastitoj mjeri. U tom je procesu, svakako, veoma važna karika bio obrazovni sustav koji je osim pozitivnih učinaka širenja školske mreže, opismenjavanja i organiziranja različitih izvannastavnih aktivnosti, a imajući u vidu sadržaj, metode i indoktrinirane kadrove, nesumnjivo predstavljao i najvažniju polugu u formiranju budućih "graditelja socijalističkog društva". Jedina "opozicija" unutar školskoga sustava bila je vjerska pouka kojoj su vlasti najprije namijenili sporednu ulogu proglašavajući ovaj predmet izbornim, a onda i potpuno izbacivanje iz državnoga odgojno-obrazovnog procesa. Primjenu ovakve prosvjetne politike nalazimo i u Hercegovini o čemu svjedoči veoma opsežna građa Hercegovačkoga oblasnog narodnog odbora, čiji su dijelovi ugrađeni u ovaj rad.
Ključne riječi
Komunistička partija; Hercegovački oblasni/okružni narodni odbor; Hercegovina; ideologija; obrazovanje; opismenjavanje; škola; učitelj; Crkva; vjeronauk
Hrčak ID:
167527
URI
Datum izdavanja:
1.10.2016.
Posjeta: 2.841 *