Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20140629203730

Primjena matematičkog modela za kontejnerske tokove robe: s Dalekog istoka ka Srbiji

Radoslav Rajkovic ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Innovation center, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Nenad Zrnic orcid id orcid.org/0000-0002-0078-7275 ; University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering, Kraljice Marije 16, 11000 Belgrade, Serbia
Djordje Stakic ; University of Belgrade, Faculty of Mathematics, Studentski trg 16, 11000 Belgrade, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 1.418 Kb

str. 1739-1746

preuzimanja: 828

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.418 Kb

str. 1739-1746

preuzimanja: 494

citiraj


Sažetak

Prijevoz kontejnera predstavlja ključnu komponentu intermodalnog prijevoza i značajan je doprinos brzo rastuće međunarodne trgovine. Kontejnerski tok treba biti optimalan kako bi se osiguralo pravilno korištenje resursa i profitabilnost ključnim subjektima, pružajući im jednostavan i relativno jeftin pristup međunarodnim tržištima. Brojni algoritmi su razvijeni kako bi učinkovito izvršili rješavanje problema optimizacije kontejnerskih tokova. U radu se analizira intermodalna mreža s primarnim fokusom na uvoz kontejnera s Dalekog istoka ka Srbiji preko odabranih mediteranskih luka (Koper, Rijeka, Bar, Solun i Konstanca). Razvijen je optimizacijski matematički model, koji smanjuje vrijeme i troškove kontejnerskih uvoza u Srbiju, pomoću različitih servisa na moru i kamionskih, željezničkih i riječnih kopnenih tokova. Koristeći dvo-objektivni model za kontejnerske tokove s Dalekog istoka preko mediteranskih luka utvrđena je optimalna ruta za kontejnerski uvoz u Srbiju. Neki klijenti zahtijevaju niže cijene prijevoza, dok drugi trebaju brže isporuke.

Ključne riječi

dvo-objektivna optimizacija; kontejnerski transport; matematički model

Hrčak ID:

169362

URI

https://hrcak.srce.hr/169362

Datum izdavanja:

29.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.777 *