Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj humora na učinak u rješavanju problemskih matematičkih zadataka i anksioznost

Marija Hrebac Hlobik ; Amadeus M.A.J. d.o.o.
Nina Pavlin-Bernardić orcid id orcid.org/0000-0002-8194-5668 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 287 Kb

str. 23-38

preuzimanja: 784

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utječe li izloženost duhovitom sadržaju na poboljšanje uratka studenata u problemskim matematičkim zadacima i smanjenje anksioznosti. Sto trinaest studenata preddiplomskog studija psihologije Filozofskog fakulteta
u Zagrebu podijeljeno je u 3 skupine: sve skupine rješavale su STAI O-ljestvicu anksioznosti kao osobine te MSLQ-TA skalu ispitne anksioznosti. Prva eksperimentalna skupina zatim je čitala viceve i običnu uputu za rješavanje matematičkih zadataka, druga eksperimentalna skupina imala je duhovitu uputu za iste zadatke, a kontrolna skupina samo običnu uputu i iste zadatke. Sve skupine zatim su ispunjavale evaluaciju korištenja humora i S-ljestvicu upitnika STAI. Rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika niti u broju točno riješenih zadataka niti u anksioznosti nakon njihova
rješavanja između skupina koje su bile izložene duhovitom sadržaju i kontrolne skupine. Usprkos tome, najveći broj studenata ocijenio je da im je humor pomogao u smanjenju anksioznosti i voljeli bi da humor bude uključen u sljedeći ispit na koji izlaze.

Ključne riječi

humor, ispitna anksioznost, matematički zadaci

Hrčak ID:

169571

URI

https://hrcak.srce.hr/169571

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.444 *