Revija za sociologiju, Vol. 46 No. 2, 2016.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.5613/rzs.46.2.4
Mogućnosti turističke međuodredišne suradnje na primjeru Opatije i Portoroža: menadžerska perspektiva
Ksenija Vodeb
orcid.org/0000-0002-2358-4542
; Faculty of Tourism Studies – Turistica, University of Primorska, Portorož, Slovenia
Helena Nemec Rudež
orcid.org/0000-0002-1213-4693
; Faculty of Tourism Studies – Turistica, University of Primorska, Portorož, Slovenia
Sažetak
Snažna konkurencija među turističkim odredištima potiče interes za međuodredišnu suradnju kao alat za razvoj inovativnih zajedničkih proizvoda različitih odredišta. U studiji predstavljenoj u ovome radu istraženi su motivi, prepreke i očekivani ishodi međuodredišne suradnje u dvama mediteranskim turističkim odredištima – Opatiji i Portorožu – koja su prepoznata kao međusobno zamjenjiva turistička odredišta. Intervjuirano je dvadeset predstavnika menadžerskog sektora zaposlenih u turističkim organizacijama ili organizacijama povezanima s turizmom u Opatiji i Portorožu, s ciljem ispitivanja njihove percepcije međuodredišne suradnje. Istraživanje je pokazalo kako je međuodredišna suradnja prepoznata kao važan alat za povezivanje turističkih proizvoda razvijenih na razini pojedinačnog odredišta s ciljem razvoja zajedničkih proizvoda različitih odredišta. Osim toga, istraživanjem su osvijetljeni motivi za međuodredišnu suradnju na temelju komplementarnosti odredišta, prepreke za međuodredišnu suradnju na temelju njihovih sličnosti te razlike i očekivani ishodi međuodredišne suradnje kojom se povezuju proizvodi koji su razvijeni zasebno, na razini pojedinačnog odredišta. Sudionici su izrazili pozitivan stav o inovativnoj turističkoj ponudi i aranžmanima za nova i udaljena tržišta s ciljem nadilaženja sezonalnosti i poboljšanja kvalitete proizvoda odredišta. Osim toga, rezultati su pokazali kako se međuodredišna suradnja može uspješno primijeniti u međusobno zamjenjivim odredištima u kojima postoji slaba unutarodredišna suradnja. U radu se razmatraju i praktične implikacije rezultata te daljnja istraživanja.
Ključne riječi
turizam; prednosti suradnje u turizmu; međuodredišna suradnja; mediteranska turistička odredišta
Hrčak ID:
170377
URI
Datum izdavanja:
31.8.2016.
Posjeta: 3.021 *