Market-Tržište, Vol. 28 No. 2, 2016.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.173
Proces odlučivanja potrošača o izboru restorana: primjena stiliziranoga EKB modela
Pedro Longart
; Universidad de las Americas
Eugenia Wickens
; UUM College of Law, Government and International Studies, Universiti Utara Malaysia
Ali Bakir
; Bucks New University
Sažetak
Svrha – Cilj rada je temeljem empirijskog istraživanja predložiti okvir za razumijevanje procesa odlučivanja potrošača pri izboru restorana za obrok u slobodno vrijeme.
Metodološki pristup – Korišten je interpretacijski pristup u svrhu razumijevanja složenosti procesa i različitih faza u tom procesu. Provedeno je istraživanje putem šest fokus grupa s potrošačima različitih dobi i zanimanja u jugoistočnom dijelu Ujedinjenog Kraljevstva.
Rezultati i implikacije – Korišten je stilizirani EKB model procesa odlučivanja potrošača (Tuan-Pham i Higgins, 2005) kao okvir za razvoj različitih faza procesa. Identificirana su dva različita dijela procesa. Otkriveno je da je za fazu prepoznavanja problema ključna prigoda. Kod procjene alternativa, a posebno kod osjetljivosti procjenjivanog sadržaja, istraživanje pokazuje kako je teorija fokusa regulacije (regulatory focus theory) Tuan-Phama i Higginsa (2005) primjenjiva na odlučivanje pri izboru restorana.
Ograničenja – Eksplorativno istraživanje ograničeno je na mali uzorak jednog zemljopisnog područja.
Doprinos – Rad predstavlja prvu primjenu stiliziranoga EKB modela koja uzima u obzir motivacijske dimenzije odlučivanja potrošača koje nedostaju u drugim modelima. Zaključno, model može imati širu primjenu u drugim istraživačkim kontekstima.
Ključne riječi
marketing restorana; proces odlučivanja potrošač; potrošačev proces donošenja odluke: teorija procesuiranja informacija; teorija fokusa regulacije
Hrčak ID:
170394
URI
Datum izdavanja:
9.12.2016.
Posjeta: 5.529 *