Market-Tržište, Vol. 28 No. 2, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/mt/2016.28.2.191
Važnost percipirane vrijednosti usluga kod bankarskih usluga
Aleksandra Pisnik
orcid.org/0000-0002-8680-4143
; University of Maribor
Jasmina Dlačić
orcid.org/0000-0002-3592-1876
; University of Rijeka
Borut Milfelner
orcid.org/0000-0003-4469-3972
; University of Maribor
Sažetak
Svrha – U različitim granama djelatnosti percipirana vrijednost usluga istaknuta je kao značajan medijator između percipirane kvalitete usluga te zadovoljstva i odanosti korisnika. Stoga je svrha ovoga rada na primjeru usluga u bankarskome sektoru testirati konceptualni model percipirane vrijednosti usluga i njegovih utjecajnih faktora, kao što su percipirana cijena i percipirana kvaliteta usluga, te posljedica, zadovoljstvo i odanost korisnika.
Metodološki pristup – Za potrebe empirijskog istraživanja razvijen je mjerni instrument te testirana njegova valjanost i pouzdanost. Korišteni mjerni instrument provjeren je kroz eksplorativnu faktorsku analizu, konfirmatornu faktorsku analizu te strukturalno modeliranje. Strukturalni model s pet reflektivnih konstrukata analiziran je kako bi se testirale direktne i indirektne veze među konstruktima.
Rezultati i implikacije – Rezultati potvrđuju medijacijsku ulogu percipirane vrijednosti u odnosu percipirane cijene i percipirane kvalitete te zadovoljstva i odanosti korisnika kod usluga u bankarskome sektoru.
Ograničenja – Kako su rezultati istraživanja direktno relevantni isključivo korisnicima bankarskih usluga i marketinškim menedžerima u bankama, treba se uzeti s oprezom generalizacija rezultata na druge usluge osim bankarskih.
Doprinos – Ovaj rad zasniva se na postojećim spoznajama te ih nadograđuje direktnim i indirektnim efektima među istraživanim konceptima. On naglašava važnost percipirane vrijednosti usluga u postizanju zadovoljnih i odanih korisnika u bankarskim uslugama.
Ključne riječi
percipirana kvaliteta; percipirana cijena; percipirana vrijednost; zadovoljstvo potrošača; odanost korisnika; bankarske usluge
Hrčak ID:
170395
URI
Datum izdavanja:
9.12.2016.
Posjeta: 2.897 *