Izvorni znanstveni članak
SVEUČILIŠTA I PROMJENE
Ivan Miškulin
orcid.org/0000-0001-7238-2341
; Medicinski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Zvjezdana Penava Brekalo
; Druga gimnazija u Osijeku
Hrvoje Serdarušić
; Ekonomski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Sažetak
Slijedom procesa globalizacije koji je zahvatio čitav svijet, sveučilišta,
javna i privatna, suočena su s novim izazovima u području obrazovanja i informacijskih sustava. Kako bi opstali te se dalje
razvijali, pojedine sastavnice sveučilišta kao i sveučilišta u cjelini
moraju postati dio globalne obrazovne mreže 21. stoljeća. Sve
to zapravo znači da tradicionalni koncept sveučilišta mora biti
sposoban evoluirati, odnosno da sveučilišta i sve njihove sastavnice
moraju biti spremne pratiti i upravljati svim promjenama koje ih kao sastavne dijelove društva u kojem djeluju, mogu zahvatiti.
Cilj ovoga rada bio je istražiti odnos sveučilišta prema promjenama, identificirati ključne oblike, područja te pristupe promjenama na sveučilištima, zatim identificirati čimbenike koji uzrokuju i usmjeravaju promjene na sveučilištima te ukazati na nužnost učinkovitoga upravljanja promjenama na sveučilištima s aspekta razvoja njihovih komparativnih prednosti. Sveučilišta se danas nalaze na svojevrsnoj prekretnici. Kako bi preživjela u promjenjivome i izazovnome okruženju s kojim se sada suočavaju, sveučilišta moraju ne samo identificirati dostižan broj dobrih i pažljivo formuliranih ideja za promjenama nego i osigurati da se iste dosljedno i održivo implementiraju u praksi. Jedino takvim pristupom sveučilišta će opstati i svojim konkurentskim prednostima, proisteklima iz učinkovitoga upravljanja promjenama, pozicionirati
se ispred svojih konkurenata na globalnome području znanosti i visokoga obrazovanja.
Ključne riječi
konkurentska prednost; promjene; sveučilište; upravljanje promjenama; visoko obrazovanje
Hrčak ID:
170905
URI
Datum izdavanja:
16.12.2016.
Posjeta: 2.018 *