Ars Adriatica, No. 6, 2016.
Izvorni znanstveni članak
Nulti stupanj reprezentacije: Umjetnost, tehnika i slikovno pojavljivanje
Krešimir Purgar
orcid.org/0000-0003-0855-8810
; Tekstilno-tehnološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U suvremeno doba digitalno generiranih slika dolazi do epohalne promjene u načinu razumijevanja stvarnosti: da bismo uopće mogli razlikovati stvarnost od različitih vrsta imerzivnih slikovnih iskustava bit će nam potrebni novi epistemološki alati. Sada se nalazimo u tranzicijskom vremenu kada ne samo da se rekonfiguriraju postojeće tehnološke paradigme, nego se i filozofske paradigme na kojima je utemeljen moderni svijet prilagođavaju novim tehničkim i digitalnim slikama. Te slike više ne reprezentiraju ništa iz domene vidljivog svijeta, nego konstruiraju svoj vlastiti svijet; one ne prikazuju nego se pojavljuju stvarajući afekte, stanja i odnose. U ovome tekstu problematiziraju se umjetnost i reprezentacija u odnosu na pojam pojavljivanja kao epistemološkog uvida razvijenog u okviru opće znanosti o slici, a što bi nam trebalo omogućiti bolje razumijevanje polazišnog fenomena: naime, da granice između slika i stvarnosti postaju sve manje vidljive.
Ključne riječi
reprezentacija; slikovni obrat; tehnosfera; slikovno pojavljivanje; Gottfried Boehm; Žarko Paić; Paul Crowther
Hrčak ID:
170930
URI
Datum izdavanja:
19.12.2016.
Posjeta: 2.843 *