Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nulti stupanj reprezentacije: Umjetnost, tehnika i slikovno pojavljivanje

Krešimir Purgar orcid id orcid.org/0000-0003-0855-8810 ; Tekstilno-tehnološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 2.444 Kb

str. 241-252

preuzimanja: 1.309

citiraj


Sažetak

U suvremeno doba digitalno generiranih slika dolazi do epohalne promjene u načinu razumijevanja stvarnosti: da bismo uopće mogli razlikovati stvarnost od različitih vrsta imerzivnih slikovnih iskustava bit će nam potrebni novi epistemološki alati. Sada se nalazimo u tranzicijskom vremenu kada ne samo da se rekonfiguriraju postojeće tehnološke paradigme, nego se i filozofske paradigme na kojima je utemeljen moderni svijet prilagođavaju novim tehničkim i digitalnim slikama. Te slike više ne reprezentiraju ništa iz domene vidljivog svijeta, nego konstruiraju svoj vlastiti svijet; one ne prikazuju nego se pojavljuju stvarajući afekte, stanja i odnose. U ovome tekstu problematiziraju se umjetnost i reprezentacija u odnosu na pojam pojavljivanja kao epistemološkog uvida razvijenog u okviru opće znanosti o slici, a što bi nam trebalo omogućiti bolje razumijevanje polazišnog fenomena: naime, da granice između slika i stvarnosti postaju sve manje vidljive.

Ključne riječi

reprezentacija; slikovni obrat; tehnosfera; slikovno pojavljivanje; Gottfried Boehm; Žarko Paić; Paul Crowther

Hrčak ID:

170930

URI

https://hrcak.srce.hr/170930

Datum izdavanja:

19.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.843 *