Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.25.4.04

Uloga ličnosti i predmetno specifične motivacije na uspjeh učenika u matematici i materinskom jeziku

Sonja Pečjak orcid id orcid.org/0000-0001-8420-3961 ; Faculty of Arts, Ljubljana
Tina Pirc ; Faculty of Arts, Ljubljana
Cirila Peklaj ; Faculty of Arts, Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 213 Kb

str. 503-522

preuzimanja: 1.131

citiraj


Sažetak

Svrha je istraživanja bila proučiti odnose između osobina
ličnosti, predmetno specifičnih motivacijskih dimenzija i
uspjeha učenika u srednjoj školi u matematici i materinskom
jeziku te utvrditi kako te varijable prognoziraju njihova
dostignuća. U istraživanju je sudjelovalo 397 učenika prvog
razreda srednjih škola u Sloveniji. Primijenjeni su različiti
postupci za utvrđivanje osobina ličnosti učenika, predmetno
specifičnoga interesa, samoučinkovitosti, strategija volje i
završne ocjene učenika iz matematike i materinskoga jezika.
Rezultati istraživanja pokazali su različit uzorak i
prognostičku snagu uključenih varijabli na uspjeh učenika u
oba predmeta. Uključene varijable objasnile su 18% razlika
između učenika u slovenskom jeziku i 31% razlika između
učenika u matematici. Kod oba predmeta uspjeh učenika
značajno su pozitivno prognozirali samoučinkovitost i interes,
a značajno negativno energija i odgađanje. U matematici je
značajan negativni prognostički pokazatelj bila ljubaznost, a
u slovenskom jeziku pozitivni prognostički pokazatelji
uspješnosti učenika bili su savjesnost i trenutačno reagiranje.
U članku se ističu i implikacije rezultata istraživanja.

Ključne riječi

osobine ličnosti; interes; samoučinkovitost; učenici; uspjeh

Hrčak ID:

171221

URI

https://hrcak.srce.hr/171221

Datum izdavanja:

21.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.173 *