Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.25.4.04
Uloga ličnosti i predmetno specifične motivacije na uspjeh učenika u matematici i materinskom jeziku
Sonja Pečjak
orcid.org/0000-0001-8420-3961
; Faculty of Arts, Ljubljana
Tina Pirc
; Faculty of Arts, Ljubljana
Cirila Peklaj
; Faculty of Arts, Ljubljana
Sažetak
Svrha je istraživanja bila proučiti odnose između osobina
ličnosti, predmetno specifičnih motivacijskih dimenzija i
uspjeha učenika u srednjoj školi u matematici i materinskom
jeziku te utvrditi kako te varijable prognoziraju njihova
dostignuća. U istraživanju je sudjelovalo 397 učenika prvog
razreda srednjih škola u Sloveniji. Primijenjeni su različiti
postupci za utvrđivanje osobina ličnosti učenika, predmetno
specifičnoga interesa, samoučinkovitosti, strategija volje i
završne ocjene učenika iz matematike i materinskoga jezika.
Rezultati istraživanja pokazali su različit uzorak i
prognostičku snagu uključenih varijabli na uspjeh učenika u
oba predmeta. Uključene varijable objasnile su 18% razlika
između učenika u slovenskom jeziku i 31% razlika između
učenika u matematici. Kod oba predmeta uspjeh učenika
značajno su pozitivno prognozirali samoučinkovitost i interes,
a značajno negativno energija i odgađanje. U matematici je
značajan negativni prognostički pokazatelj bila ljubaznost, a
u slovenskom jeziku pozitivni prognostički pokazatelji
uspješnosti učenika bili su savjesnost i trenutačno reagiranje.
U članku se ističu i implikacije rezultata istraživanja.
Ključne riječi
osobine ličnosti; interes; samoučinkovitost; učenici; uspjeh
Hrčak ID:
171221
URI
Datum izdavanja:
21.12.2016.
Posjeta: 2.835 *