Drvna industrija, Vol. 67 No. 4, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drind.2016.1544
Funkcionalnost i estetika namještaja – metode mjerenja subjektivnog doživljaja
Mária Réka Antal
; Sveučilište zapadne Mađarske, Fakultet inženjerstva, znanosti o drvu i primijenjene umjetnosti Simonyi Károly, Odjel drvnih proizvoda i tehnologija, Sopron, Mađarska
Danijela Domljan
orcid.org/0000-0002-6388-5825
; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za drvne proizvode i namještaj, Zagreb, Hrvatska
Péter György Horváth
; Sveučilište zapadne Mađarske, Fakultet inženjerstva, znanosti o drvu i primijenjene umjetnosti Simonyi Károly, Odjel drvnih proizvoda i tehnologija, Sopron, Mađarska
Sažetak
U posljednjih nekoliko godina promijenile su se navike kupovanja namještaja. Naime, u praksi je sve češća izrada pojedinačnih komada namještaja. Uspostavlja se osobni kontakt između kupca i namještaja, što podrazumijeva odnos jedan (proizvod) na jedan (kupac). Kako bi se zadovoljili pojedinačni zahtjevi, kao nužnost se nameće veća kvaliteta, a taj zahtjev prate i više cijene. Konkurentnost na tržištu počinje u trenutku kad emocije postanu važan čimbenik u procesu odlučivanja. Stoga funkcionalnost i estetske funkcije namještaja, kao i određeni oblici odnosno trendovski stil dobivaju vrlo važnu ulogu u dizajniranju i proizvodnji namještaja. Cilj rada bio je prikazati rezultate istraživanja mogućnosti određivanja i mjerenja funkcionalnosti i estetike u različitim stilovima namještaja te o njihovu utjecaju na potražnju i zahtjeve kupaca. Da bi se uspostavio omjer funkcionalnosti i estetskih obilježja namještaja, numerički iskaz funkcije definiran je primjenom različitih dizajnerskih metoda poput Ranking Method Quality Development (RMQD) i Failure Mode and Effects Analysis (FMEA). Utvrđeno je da se obje metode vrlo učinkovito mogu primijeniti za dizajnirani i marketinški orijentiran namještaj, za oblikovanje zadovoljstva kupaca, kao i za povezivanje s estetskim funkcijama i osiguravanje kvalitete proizvoda u fazi planiranja proizvoda.
Ključne riječi
funkcionalnost; estetska funkcija; namještaj; dizajnerske metode; zahtjevi kupaca; proporcije
Hrčak ID:
172526
URI
Datum izdavanja:
11.1.2017.
Posjeta: 3.607 *