Pregledni rad
U hipermarketu hiperteksta : književni tekst na internetu
Gordana Tkalec
; Osnovna škola Vukomerec - Zagreb
Sažetak
U vremenu kada internet postaje nezaobilaznim medijem na kojemu je književnost pronašla novi oblik pojavnosti nužno je da i znanost o književnosti osvijesti i definira tu pojavnost. Prije svega književni tekst na internetu ne može se više promatrati izolirano, već u njegovom izravnom međumrežnom kontekstu, dakle, mora se baviti hipertekstom, odnosno svim onim što okružuje tekst i s čime je taj tekst povezan. U obzir se mora uzeti naglašena vizualnost internetskog hipermedija koji ipak nije multimedijalan, jer tekst ne biva promijenjen. Književnost na internetu također je jedan od pokretača multikulturalnosti i globalizacijskih trendova, ali i ona podliježe zakonitostima tržišta i dobroga marketinga i dizajna, a koji se sve češće koriste i na stranicama posvećenima književnosti.
Ključne riječi
internet; mediologija; vizualnost; hipertekst; interkulturalnost; intermedijalnost; globalizacija
Hrčak ID:
174652
URI
Datum izdavanja:
14.4.2009.
Posjeta: 1.429 *