Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

U hipermarketu hiperteksta : književni tekst na internetu

Gordana Tkalec ; Osnovna škola Vukomerec - Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 466 Kb

str. 51-60

preuzimanja: 412

citiraj


Sažetak

U vremenu kada internet postaje nezaobilaznim medijem na kojemu je književnost pronašla novi oblik pojavnosti nužno je da i znanost o književnosti osvijesti i definira tu pojavnost. Prije svega književni tekst na internetu ne može se više promatrati izolirano, već u njegovom izravnom međumrežnom kontekstu, dakle, mora se baviti hipertekstom, odnosno svim onim što okružuje tekst i s čime je taj tekst povezan. U obzir se mora uzeti naglašena vizualnost internetskog hipermedija koji ipak nije multimedijalan, jer tekst ne biva promijenjen. Književnost na internetu također je jedan od pokretača multikulturalnosti i globalizacijskih trendova, ali i ona podliježe zakonitostima tržišta i dobroga marketinga i dizajna, a koji se sve češće koriste i na stranicama posvećenima književnosti.

Ključne riječi

internet; mediologija; vizualnost; hipertekst; interkulturalnost; intermedijalnost; globalizacija

Hrčak ID:

174652

URI

https://hrcak.srce.hr/174652

Datum izdavanja:

14.4.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.429 *