Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848

Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja

Ljudevit Krpan orcid id orcid.org/0000-0002-4355-7912 ; Primorje-Gorski Kotar County, Adamićeva 10, 51000 Rijeka, Croatia
Robert Maršanić ; Rijeka promet d.d., Fiumara 13, 51000 Rijeka, Croatia
Marin Milković ; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 498 Kb

str. 231-238

preuzimanja: 536

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 498 Kb

str. 231-238

preuzimanja: 712

citiraj


Sažetak

Problematika optimalnog vođenja prometnog toka te osiguranja odgovarajućeg broja parkirnih mjesta prisutan je u većini visokorazvijenih urbanih sredina Europske unije pa i Republike Hrvatske. Formiranje odgovarajućeg rastera prometne mreže, uvjetovane povijesnim i postojećim građevinama i zonama izuzetno je izazovan zadatak. Isto tako, zahtjevno je i osiguranje odgovarajuće dostupnosti do slobodnih parkirnih kapaciteta u vremenima vršnih opterećenja u samim središtima urbanih područja. No, vrlo su česti slučajevi u kojima, čak i u trenutku kada se osiguraju odgovarajući parkirni kapaciteti, dolazi do zastoja na ulaznim i izlaznim terminalima parkirališta i garažnih objekata koja su derivirana nesukladnostima njihovih kapaciteta i prometnih potreba u određenom vremenskom trenutku. Upravo iz tog razloga, u radu se predstavlja potencijalni model određivanja optimalnog broja ulaznih uslužnih mjesta (terminala) primjenom teorije redova čekanja.

Ključne riječi

parking; prometno modeliranje; prometno planiranje; red čekanja; sustav opsluživanja

Hrčak ID:

174726

URI

https://hrcak.srce.hr/174726

Datum izdavanja:

10.2.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.853 *