Tehnički vjesnik, Vol. 24 No. 1, 2017.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.17559/TV-20160128161848
Model dimenzioniranja broja uslužnih mjesta na ulazima u parkirališta primjenom teorije redova čekanja
Ljudevit Krpan
orcid.org/0000-0002-4355-7912
; Primorje-Gorski Kotar County, Adamićeva 10, 51000 Rijeka, Croatia
Robert Maršanić
; Rijeka promet d.d., Fiumara 13, 51000 Rijeka, Croatia
Marin Milković
; University North, Trg dr. Žarka Dolinara 1, 48000 Koprivnica, Croatia
Sažetak
Problematika optimalnog vođenja prometnog toka te osiguranja odgovarajućeg broja parkirnih mjesta prisutan je u većini visokorazvijenih urbanih sredina Europske unije pa i Republike Hrvatske. Formiranje odgovarajućeg rastera prometne mreže, uvjetovane povijesnim i postojećim građevinama i zonama izuzetno je izazovan zadatak. Isto tako, zahtjevno je i osiguranje odgovarajuće dostupnosti do slobodnih parkirnih kapaciteta u vremenima vršnih opterećenja u samim središtima urbanih područja. No, vrlo su česti slučajevi u kojima, čak i u trenutku kada se osiguraju odgovarajući parkirni kapaciteti, dolazi do zastoja na ulaznim i izlaznim terminalima parkirališta i garažnih objekata koja su derivirana nesukladnostima njihovih kapaciteta i prometnih potreba u određenom vremenskom trenutku. Upravo iz tog razloga, u radu se predstavlja potencijalni model određivanja optimalnog broja ulaznih uslužnih mjesta (terminala) primjenom teorije redova čekanja.
Ključne riječi
parking; prometno modeliranje; prometno planiranje; red čekanja; sustav opsluživanja
Hrčak ID:
174726
URI
Datum izdavanja:
10.2.2017.
Posjeta: 2.853 *