Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-4-10

DIZAJN I VIZUALNA KULTURA NA TEHNIČKIM UČILIŠTIMA

Iva Kostešić orcid id orcid.org/0000-0002-1481-7762 ; Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, Studiju dizajna
Fedja Vukić orcid id orcid.org/0000-0002-8403-9847 ; Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, Studiju dizajna


Puni tekst: engleski pdf 1.108 Kb

str. 443-450

preuzimanja: 475

citiraj


Sažetak

Stvaranje fizičkih i virtualnih predmeta puno je više od primjene tehničkih aspekata inovacije i kreacije. Predmeti bi trebali biti projektirani imajući na umu kako tehnička znanja tako i principe dizajna (kombinaciju tehničkih vještina, ekspertize iz društvenih istraživanja, saznanja iz humanističkih znanosti i kreativnih tehnika).
Rezultat tehničkih procesa nisu samo stvari koje imaju obilježje funkcionalnosti, već predmeti koji donose dodanu vrijednost, „obraćaju se“ korisniku i stvaraju emocionalnu vezu kao „interface“ (sučelje) [1]. Komunikacijski lanac bio bi upravo nemoguć bez te dimenzije.
Čini se da većina tehničkih učilišta u Hrvatskoj zanemaruje povezanost ovih dvaju polja, kao i važnost uvođenja silabusa s naglaskom na dizajn, još uvijek ne poučavajući „dizajn kao kognitivnu teoriju“ [2]. Iz tog je razloga uvođenje i razvoj obrazovnog sadržaja koji obuhvaća osnovne principe dizajna na tehnička učilišta od iznimne važnosti. Takav interdisciplinarni pristup pokazao se vrlo uspješnim na većini inovativnih obrazovnih institucija, poput MIT Media Lab-a i Sveučilišta Aalto.
Slijedeći taj koncept, na Tehničko veleučilište u Zagrebu uvedena su dva nova kolegija i oba se temelje na odnosu društvenih i humanističkih znanosti prema dizajnu.

Ključne riječi

vizualna kultura; dizajn; interdisciplinarno obrazovanje; tehničke znanosti

Hrčak ID:

174844

URI

https://hrcak.srce.hr/174844

Datum izdavanja:

29.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.429 *