Politehnika i dizajn, Vol. 4 No. 4, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-4-10
DIZAJN I VIZUALNA KULTURA NA TEHNIČKIM UČILIŠTIMA
Iva Kostešić
orcid.org/0000-0002-1481-7762
; Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, Studiju dizajna
Fedja Vukić
orcid.org/0000-0002-8403-9847
; Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet, Studiju dizajna
Sažetak
Stvaranje fizičkih i virtualnih predmeta puno je više od primjene tehničkih aspekata inovacije i kreacije. Predmeti bi trebali biti projektirani imajući na umu kako tehnička znanja tako i principe dizajna (kombinaciju tehničkih vještina, ekspertize iz društvenih istraživanja, saznanja iz humanističkih znanosti i kreativnih tehnika).
Rezultat tehničkih procesa nisu samo stvari koje imaju obilježje funkcionalnosti, već predmeti koji donose dodanu vrijednost, „obraćaju se“ korisniku i stvaraju emocionalnu vezu kao „interface“ (sučelje) [1]. Komunikacijski lanac bio bi upravo nemoguć bez te dimenzije.
Čini se da većina tehničkih učilišta u Hrvatskoj zanemaruje povezanost ovih dvaju polja, kao i važnost uvođenja silabusa s naglaskom na dizajn, još uvijek ne poučavajući „dizajn kao kognitivnu teoriju“ [2]. Iz tog je razloga uvođenje i razvoj obrazovnog sadržaja koji obuhvaća osnovne principe dizajna na tehnička učilišta od iznimne važnosti. Takav interdisciplinarni pristup pokazao se vrlo uspješnim na većini inovativnih obrazovnih institucija, poput MIT Media Lab-a i Sveučilišta Aalto.
Slijedeći taj koncept, na Tehničko veleučilište u Zagrebu uvedena su dva nova kolegija i oba se temelje na odnosu društvenih i humanističkih znanosti prema dizajnu.
Ključne riječi
vizualna kultura; dizajn; interdisciplinarno obrazovanje; tehničke znanosti
Hrčak ID:
174844
URI
Datum izdavanja:
29.12.2016.
Posjeta: 1.429 *