Stručni rad
Islamska država na društvenim mrežama
Matej Beluhan
Sažetak
Islamska država u zadnjih je nekoliko godina, usporedno s ratnim uspjesima na teritorijima Iraka i Sirije, razvila informacijsku kampanju u čijem se središtu nalaze društveni mediji. Iskorištavanjem društvenih medija, posebice Twittera, radikalni islamisti odašilju propagandne poruke koje ih približavaju mladim i ranjivim muslimanima diljem svijeta. Osim online radikalizacije, problem za svjetsku sigurnost predstavlja sve veći broj regruta koji, nakon kontakta uspostavljenog s teroristima na nekoj od društvenih mreža, odlaze na obuku ili u borbu na teritorije pod okupacijom Islamske države. Procjenjuje se da broj stranih državljana koji su otputovali u Siriju i Irak te se bore na strani Islamske države doseže ukupno 15 000 ljudi, od čega ih je 2000 pristiglo iz država Zapada. Veliki broj online sljedbenika službenih računa radikalnih islamista na društvenim mrežama, kao i organizirana informacijska kampanja, značajno su utjecali na percepciju terorističke organizacije u očima svjetske javnosti. Ukoliko se bolje upoznamo s online strategijama Islamske države, utoliko se umanjuje utjecaj samopromocije i zastrašivanja od strane džihadista.
Ključne riječi
društvene mreže; informacijska kampanja; Islamska država (ISIL); online radikalizacija; regrutacija
Hrčak ID:
175038
URI
Datum izdavanja:
21.12.2016.
Posjeta: 3.371 *