Govor, Vol. 12 No. 1, 1995.
Izvorni znanstveni članak
GOVOR ELEKTRONIČKIH MEDIJA MJEREN PARAMETRIMA USMJERENOSTI NA SLUŠATELJA
Marijan Miloš
; Gimnazija A.G. Matoš, Samobor
Sažetak
Polazišno je pitanje ispitivanja bilo: kome govore, kome se obraćaju govornici u elektroničkim medijima? Autor je s radijskih i televizijskih programa snimio 39 govornih isječaka i proveo ispitivanje u kojem je 25 ispitanika odgovaralo na tri pitanja u vezi s tim isječcima: kolikom se broju slušatelja govornik obraća, kolika je udaljenost između govornika i publike te da li je govornik u odnosu na publiku u nadređenom ili podređenom položaju. Rezultati su pokazali da otprilike četvrtina radijskih i televizijskih govornika govori nikome, da se četvrtina obraća pojedincu, a da gotovo polovica govori skupini slušatelja. Prosječna je udaljenost između govornika u elektroničkom mediju i njegovih slušatelja (gledatelja) četiri metra. Govornici u elektroničkom mediju općenito se postavljaju u nešto viši položaj od svoje publike. Između pojedinih radijskih i televizijskih vrsta postoje značajne razlike.
Ključne riječi
mediji; govorne poruke; komuniciranje
Hrčak ID:
175941
URI
Datum izdavanja:
1.3.1995.
Posjeta: 783 *