Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROTURJEČJA STILISTIKE EKONOMSKO-PROPAGANDNIH PORUKA

Branko Vuletić ; Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 2.846 Kb

str. 29-42

preuzimanja: 314

citiraj


Sažetak

Osnovne značajke ekonomsko-propagandnih poruka na televiziji prema ispitivanju provedenom prije 12 godina bile su: agresivnost, eslctičnost i misterioznost; dakle, prema Jakobsonovoj shemi komunikacije istaknula je konalivna, poetska i metajezička funkcija. Aktualna ispitivanja ekonomsko-propagandnih poruka na televiziji pokazuju i prisutnost jednog novog aspekta — humorističnosli. Ekonomsko-propagandne poruke sadrže dvije suprotnosti: uvjeravanje argumentima, što odgovara referencijalnoj funkciji, i djelovanje na nesvjesne motive kupaca, što se u organizaciji ekonomsko-propagandnih poruka često vidi u istaknutoj poetskoj funkciji ili u misterioznosti. Krajnji se oblici referencijalnosti, poetičnosti i misterioznosti poistovjećuju. Ekonomsko-propagandne poruke sjedinjuju u sebi još dvije suprotnosti: sažetost i opširnost; sažetost je u pojedinačnom obliku poruke, koja nastoji bili kratka, zatvorena, unutrašnje motivirana cjelina; opširnost je u višestrukom ponavljanju tih poruka, čime se stvara poseban ritmički ugođaj: čime sc opetuje ritmičnost kao osnovni konstitutivni element mnogih pojedinačnih ekonomsko-propagandnih poruka.

Ključne riječi

Hrčak ID:

176799

URI

https://hrcak.srce.hr/176799

Datum izdavanja:

1.3.1988.

Posjeta: 883 *