Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razvoj grupne dinamike u malim edukativnim skupinama studenata socijalnog rada u Mostaru

Sanja Elezović orcid id orcid.org/0000-0003-2399-6456 ; Mostar
Josip Janković ; Udruga Poticaj, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 225 Kb

str. 7-42

preuzimanja: 3.640

citiraj


Sažetak

Rad se bavi malim edukativnim skupinama i njihovom dinamikom u stvarnoj psihosocijalnoj i edukativnoj funkciji. U uvodnom dijelu ponuđen je pregled općih spoznaja o skupinama, razvoju misli o njima, njihovu izučavanju, podjelama, karakteristikama, funkcijama i grupnim mehanizmima. Samo empirijsko istraživanje se odnosi na male edukativne skupine u okviru sustava edukacije studenata socijalnog rada u Mostaru. Rezultati istraživanja pokazuju da je, bez obzira na vrlo mali broj susreta, strukturirani i intenzivni rad skupina u nastavi, stupanj međusobnog poznavanja statistički značajno veći na zadnjem, sedmom, nego na prvom susretu. Pokazalo se da je stupanj samootkrivanja među članovima skupina značajno uznapredovao tijekom vremena pa je statistički značajno veći na sedmom nego na prvom susretu. Pokazalo se, također, da je zastupljenost tema vezanih za nastavu i rad na vježbama u odnosu na socioemocionalne teme statistički značajno veća samo na prvom susretu, dok su ove dvije teme na četvrtom i sedmom susretu izjednačene. U radu je ispitivana i distribucija uloga kod sudionika istraživanja, kako ih članovi grupa biraju i kako se njihov izbor
mijenja tijekom razvoja skupina.

Ključne riječi

skupina; male edukativne skupine; grupna dinamika; međusobno poznavanje; grupne uloge

Hrčak ID:

177305

URI

https://hrcak.srce.hr/177305

Datum izdavanja:

17.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.587 *