Magistra Iadertina, Vol. 11. No. 1., 2016.
Prethodno priopćenje
UČENIČKIM SAMOVREDNOVANJEM DO KVALITETNIH UČENIČKIH POSTIGNUĆA
Luči Bursać
Josipa Dadić
Tamara Kisovar-Ivanda
; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Sveučilište u Zadru
Sažetak
U radu je prikazano istraživanje provedeno s ciljem ukazivanja na mogućnosti razvijanja vještina samovrednovanja u procesu školskog učenja i njihove povezanosti s učeničkim postignućima. Strategija ovako osmišljenog samovrednovanja usmjerena je prema učenju (razvojna, formativna svrha), a ne prema ocjenjivanju (sumativna svrha). U istraživanju je sudjelovalo 196 sudionika (188 učenika dviju zadarskih škola i njihovih 8 učiteljica). U eksperimentalnu je skupinu bilo uključeno 98 učenika, dok je u kontrolnu skupinu bilo uključeno 90 učenika. S ciljem dubinskog uvida u proces samovrednovanja učeničkih postignuća tijekom istraživanja korištena je kombinirana metodologija, koja je uključivala uporabu upitnika sa sedam pitanja zatvorenog tipa i dva pitanja otvorenog tipa namijenjenih slobodnim iskazima učenika, sudjelujući intervju s učenicima te polustrukturirani intervjui s njihovim učiteljicama. Rezultati ispita znanja u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini uspoređivani su t- testom i ukazali su na postojanje statistički značajne razlike između rezultata učenika eksperimentalne i kontrolne skupine. Analiza učeničkih slobodnih iskaza i analiza prijepisa intervjua s učiteljicama ukazuju na, kvantitativnom analizom uočene, trendove veće motiviranosti učenika tijekom i nakon kontinuiranog samovrednovanja, promišljanju na kognitivnoj i metakognitivnoj razini te o intenziviranju učiteljske stručne usmjerenosti na probleme učeničkog samovrednovanja. Međusobnim prožimanjem zaključaka kvantitativne i kvalitativne analize i interpretacije potvrđena je početna pretpostavka da kontinuirano formativno samovrednovanje učenika, tijekom školskog učenja, pozitivno utječe na razinu učeničkih postignuća i njihovu zainteresiranost za nastavne sadržaje.
Ključne riječi
učeničko samovrednovanje; formativno vrednovanje; učenička postignuća
Hrčak ID:
177636
URI
Datum izdavanja:
13.3.2017.
Posjeta: 7.285 *