Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Društveno povijesni kontekst odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju

Esmeralda Sunko ; Filozofski fakultet u Splitu, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 309 Kb

str. 601-620

preuzimanja: 5.162

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 309 Kb

str. 621-621

preuzimanja: 899

citiraj


Sažetak

U radu je prikazan odnos prema djeci s teškoćama u razvoju od početka ljudske zajednice do danas. Odnosi društvene zajednice prema djeci s teškoćama u razvoju ograničavani su i obilježavani različitim karakteristikama društva u određenim povijesnim događanjima. Ekonomska i politička zbivanja snažno su utjecale na segregaciju djece s teškoćama u razvoju. Segregirajući odnos i predrasude prema osobama s invaliditetom, a posebno prema djeci s teškoćama u razvoju trajala su tisućama godina. Povijesne činjenice pokazuju da se nuđenjem većih mjera socijalne zaštite i nametanjem pasivizacije osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju smanjuju mogućnost društvene rehabilitacije. U nekim drugim razdobljima, posebno nakon različitih pošasti i ratnih razaranja, odnos društva prema marginaliziranim članovima mijenjao se, otvarajući im prostor uključivanja u rad i obrazovanje. U radu je prikazano kako su spomenute politike i filozofski pravci utjecali su na stvaranje vrijednosti i uvjerenja šire društvene zajednice prema djeci s teškoćama u razvoju. Danas, za ostvarivanje odgoja i obrazovanja u inkluzivnom društvu, samo zakonodavstvo koje je izrazito važno i jasno, ipak je nedovoljno bez principa prilagođenih odgoju i obrazovanju svake zajednice.

Ključne riječi

društveni odnos; inkluzija; integracija; institucionalizacija; marginalizirane osobe; segregacija

Hrčak ID:

178259

URI

https://hrcak.srce.hr/178259

Datum izdavanja:

16.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 10.346 *